Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Diskutera Hip Hop!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik_koivisto" data-source="post: 351042" data-attributes="member: 35960"><p>Robbott: Kan ta ett exempel jag har ganska friskt i minnet, var i en intervjuv nyligen då han sa, "Vid den här tiden nästa år kommer jag vara världens ledande artist, och detta är bara starten." I samma intervjuv sa han även att enda som kan ta honom i en battle är Lil´wayne.. </p><p>Ordagrant "Jag tar vem som helst förutom wayne"..</p><p></p><p></p><p>Klart att det är tråkigt att pengar ska ta över branschen, men det är inte bara inom hip hop´en detta är ett "problem".. I stort sett alla genres dras med i detta och som jag ser på det så är det dom stora musik bolagens fel. Dom kräver att det ska släppas videos och singlar.. När det sedan står klart att dom har sålt bra via dessa kanske 2-3 låtar från albumet så kommer det bli mer och mer "hits" på skivorna.. Sånt som går hem hos dom flesta, inte bara hip hop fans.. Alltså musik som ska kunna spelas på dans golven, bilen, hemmen.. </p><p></p><p></p><p>Sen är väl ingen så dum att man inte vill tjäna pengar och då blir det lätt så att man gör musik för massorna och då tjänar mer pengar.. </p><p>Men självklart skulle det vara bäst om dom kan hålla sig till att ha 2-3 låtar om brudar och bilar på skivorna och sedan försöka göra låtar med lite mening i.. Men alla kan inte göra musik om läget i världen (många har samma åsikter om t.ex irak kriget), hur hårt det är på gatorna etc. etc. Det blir bara tjatigt det också och tillslut kanske det blir så att det är sådant som tar över efter bilar och brudar låtarna.. </p><p></p><p></p><p>över genre exempel på detta med sell out.. Metallica, när dom gjorde sin första video blev dom både hatade och älskade.. hatade av sina "fans" för att dom gjort en video och "sålt" sig.. Älskade av dom som tidigare kanske inte fått upp ögonen för musiken..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik_koivisto, post: 351042, member: 35960"] Robbott: Kan ta ett exempel jag har ganska friskt i minnet, var i en intervjuv nyligen då han sa, "Vid den här tiden nästa år kommer jag vara världens ledande artist, och detta är bara starten." I samma intervjuv sa han även att enda som kan ta honom i en battle är Lil´wayne.. Ordagrant "Jag tar vem som helst förutom wayne".. Klart att det är tråkigt att pengar ska ta över branschen, men det är inte bara inom hip hop´en detta är ett "problem".. I stort sett alla genres dras med i detta och som jag ser på det så är det dom stora musik bolagens fel. Dom kräver att det ska släppas videos och singlar.. När det sedan står klart att dom har sålt bra via dessa kanske 2-3 låtar från albumet så kommer det bli mer och mer "hits" på skivorna.. Sånt som går hem hos dom flesta, inte bara hip hop fans.. Alltså musik som ska kunna spelas på dans golven, bilen, hemmen.. Sen är väl ingen så dum att man inte vill tjäna pengar och då blir det lätt så att man gör musik för massorna och då tjänar mer pengar.. Men självklart skulle det vara bäst om dom kan hålla sig till att ha 2-3 låtar om brudar och bilar på skivorna och sedan försöka göra låtar med lite mening i.. Men alla kan inte göra musik om läget i världen (många har samma åsikter om t.ex irak kriget), hur hårt det är på gatorna etc. etc. Det blir bara tjatigt det också och tillslut kanske det blir så att det är sådant som tar över efter bilar och brudar låtarna.. över genre exempel på detta med sell out.. Metallica, när dom gjorde sin första video blev dom både hatade och älskade.. hatade av sina "fans" för att dom gjort en video och "sålt" sig.. Älskade av dom som tidigare kanske inte fått upp ögonen för musiken.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Diskutera Hip Hop!
Tillbaka
Topp