Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Distansplugga från alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="charliethon" data-source="post: 1100730" data-attributes="member: 84134"><p>Hej! </p><p>Javisst, jag pluggade i Revelstoke i vintras samt ”pluggade” en säsong i Val Thorens. </p><p>Där kan</p><p> [USER=77701]@Heddious[/USER] kanske intyga att citattecknen är rätt nödvändiga, för jag lyckades inte plugga så jäkla mycket. Lösningen på mitt pluggproblem var att jag åkte hem två veckor innan tentan, vrålpluggade då, klarade tentorna galant (jobbar inte med ödmjukhet?) och åkte tillbaka på säsongen. Det jag FAKTISKT pluggade under den Val-T säsongen var mina grupparbeten då iallafall jag har svårare att bortprioritera grupparbeten än det som bara är beroende av mig själv. Vet inte hur du fungerar där. </p><p></p><p>I Revelstoke blev det mer pluggtimmar, om det berodde på ökad disciplin, mindre nattliv eller att jag behövde vila min skadade rygg lite då och då vet jag inte. </p><p></p><p>Tror som</p><p> [USER=12152]@MnO[/USER] skrev att det är viktigt att du inte måste välja mellan en heldag i backen eller hemma, utan att du kan åka någon timme på förmiddagen och sen plugga. Jag hade också försökt bo med folk som ska jobba som även de missar skiddagar pga det. Annars är det svårt. </p><p></p><p>Ett annat tips är att skapa distansgrupper där ni ska skypa satta tider för att diskutera plugget ihop. Det är pinsamt att inte ha något att komma med och just känslan att man slösar någon annans tid satta iallafall fart på mig. </p><p></p><p>Med alla dessa ”oh det är svårt”-förmaningar sagt: Jag har säsongat 2,5-3 ggr under min civilingenjörsexamen och det har gått alldeles utmärkt och det bästa jag gjort under min studietid. Heja dig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="charliethon, post: 1100730, member: 84134"] Hej! Javisst, jag pluggade i Revelstoke i vintras samt ”pluggade” en säsong i Val Thorens. Där kan [USER=77701]@Heddious[/USER] kanske intyga att citattecknen är rätt nödvändiga, för jag lyckades inte plugga så jäkla mycket. Lösningen på mitt pluggproblem var att jag åkte hem två veckor innan tentan, vrålpluggade då, klarade tentorna galant (jobbar inte med ödmjukhet?) och åkte tillbaka på säsongen. Det jag FAKTISKT pluggade under den Val-T säsongen var mina grupparbeten då iallafall jag har svårare att bortprioritera grupparbeten än det som bara är beroende av mig själv. Vet inte hur du fungerar där. I Revelstoke blev det mer pluggtimmar, om det berodde på ökad disciplin, mindre nattliv eller att jag behövde vila min skadade rygg lite då och då vet jag inte. Tror som [USER=12152]@MnO[/USER] skrev att det är viktigt att du inte måste välja mellan en heldag i backen eller hemma, utan att du kan åka någon timme på förmiddagen och sen plugga. Jag hade också försökt bo med folk som ska jobba som även de missar skiddagar pga det. Annars är det svårt. Ett annat tips är att skapa distansgrupper där ni ska skypa satta tider för att diskutera plugget ihop. Det är pinsamt att inte ha något att komma med och just känslan att man slösar någon annans tid satta iallafall fart på mig. Med alla dessa ”oh det är svårt”-förmaningar sagt: Jag har säsongat 2,5-3 ggr under min civilingenjörsexamen och det har gått alldeles utmärkt och det bästa jag gjort under min studietid. Heja dig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Distansplugga från alperna?
Tillbaka
Topp