Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Distansplugga från alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alfakrull" data-source="post: 1100765" data-attributes="member: 84544"><p>Jag läste på distans från alperna i vintras. Det fungerade bra och jag tänkte att jag kan säga vad jag hade för förutsättningar:</p><p>Jag pluggade halvtid på komvux. I praktiken innebar det att jag de flesta dagar hann åka så mycket skidor jag ville för att sedan spendera eftermiddag och/eller kväll på plugg med undantag för vissa dagar när inlämningar eller dylikt behövde bli klart. Heltidsplugg är förmodligen lite mer kompromiss med skidåkningen men fullt görbart.</p><p>Jag var knappt ute något under säsongen, inte för att jag inte hade hunnit utan för att det inte är min grej, det har inte blivit många kvällar ute tidigare säsonger heller. De jag bodde med var heller inte ute särskilt mycket mer än mig, kanske en fördel om det ska vara lätt att fokusera på plugget.</p><p>De jag delade lägenhet med jobbade i olika utsträckning så jag kände ändå att jag fick mer skidåkning än de flesta av dem om än lite mindre fria kvällar</p><p>Vår lägenhet låg knappt 100m från lift och backe så det gjorde flexibiliteten för när jag ville plugga total.</p><p>Min rumskamrat jobbade dubbla jobb, snowboardlärare på dagarna och eget företag med grafisk design på kvällarna. Eftersom han satt och jobbade mycket tid på kvällarna kändes det mer naturligt för mig att sitta med datorn och plugga, det blir mindre FOMO om en ser någon annan som också tar tag i sitt liv.</p><p>Bra internet kan nog vara en förutsättning för plugget också, vårt var en aning svajigt men inte så att det sket sig totalt någon gång.</p><p>Ekonomiskt gick jag inte direkt plus, det hade jag väl inte heller förväntat mig, men halvtidstudier ger bara halvtidsbidrag. Dubbla pengarna borde gå att gå ungefär plus minus noll på om det är lite budget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alfakrull, post: 1100765, member: 84544"] Jag läste på distans från alperna i vintras. Det fungerade bra och jag tänkte att jag kan säga vad jag hade för förutsättningar: Jag pluggade halvtid på komvux. I praktiken innebar det att jag de flesta dagar hann åka så mycket skidor jag ville för att sedan spendera eftermiddag och/eller kväll på plugg med undantag för vissa dagar när inlämningar eller dylikt behövde bli klart. Heltidsplugg är förmodligen lite mer kompromiss med skidåkningen men fullt görbart. Jag var knappt ute något under säsongen, inte för att jag inte hade hunnit utan för att det inte är min grej, det har inte blivit många kvällar ute tidigare säsonger heller. De jag bodde med var heller inte ute särskilt mycket mer än mig, kanske en fördel om det ska vara lätt att fokusera på plugget. De jag delade lägenhet med jobbade i olika utsträckning så jag kände ändå att jag fick mer skidåkning än de flesta av dem om än lite mindre fria kvällar Vår lägenhet låg knappt 100m från lift och backe så det gjorde flexibiliteten för när jag ville plugga total. Min rumskamrat jobbade dubbla jobb, snowboardlärare på dagarna och eget företag med grafisk design på kvällarna. Eftersom han satt och jobbade mycket tid på kvällarna kändes det mer naturligt för mig att sitta med datorn och plugga, det blir mindre FOMO om en ser någon annan som också tar tag i sitt liv. Bra internet kan nog vara en förutsättning för plugget också, vårt var en aning svajigt men inte så att det sket sig totalt någon gång. Ekonomiskt gick jag inte direkt plus, det hade jag väl inte heller förväntat mig, men halvtidstudier ger bara halvtidsbidrag. Dubbla pengarna borde gå att gå ungefär plus minus noll på om det är lite budget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Distansplugga från alperna?
Tillbaka
Topp