Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ditt bästa köp ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 921311" data-attributes="member: 80557"><p>Well, hela skid- och snowboardindustrin älskar att berätta hur extremt mkt produktutveckling de bedriver hit och dit, och jag är antagligen lite trångsynt men på vägen från tillverkare till slutkund vill och tar industrin ut en fet vinstmarginal och speciellt avancerad produktutveckling tycker jag inte det handlar om (kanske sett ur industrins egen lilla värld. Det är helt klart inget att jämföra med den produktutveckling som bedrivs i branscher med mycket mer komplexa produkter som exempelvis bilindustrin där vinstmarginalen inte direkt är speciellt stor. </p><p></p><p>Dessutom finns det många andra branscher där alla säljer enligt listpris? Butiker liksom internethandlare springer runt och säljer på listpris, iaf när det gäller snowboard. (Vet inte om er vän sport conrad säljer under tyska listpriser eller bara helt enkelt har tyska listpriser som råkar vara lägre än svenska).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 921311, member: 80557"] Well, hela skid- och snowboardindustrin älskar att berätta hur extremt mkt produktutveckling de bedriver hit och dit, och jag är antagligen lite trångsynt men på vägen från tillverkare till slutkund vill och tar industrin ut en fet vinstmarginal och speciellt avancerad produktutveckling tycker jag inte det handlar om (kanske sett ur industrins egen lilla värld. Det är helt klart inget att jämföra med den produktutveckling som bedrivs i branscher med mycket mer komplexa produkter som exempelvis bilindustrin där vinstmarginalen inte direkt är speciellt stor. Dessutom finns det många andra branscher där alla säljer enligt listpris? Butiker liksom internethandlare springer runt och säljer på listpris, iaf när det gäller snowboard. (Vet inte om er vän sport conrad säljer under tyska listpriser eller bara helt enkelt har tyska listpriser som råkar vara lägre än svenska). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ditt bästa köp ?
Tillbaka
Topp