Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ditt val av snowboard för snabb och stabil åkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nicc" data-source="post: 1217580" data-attributes="member: 7581"><p>Kapar tråden lite eftersom det var flera brädor i din lista som jag är nyfiken på. Kravbilden är något som passar för svenska förhållanden & ingen parkåkning. D.v.s. en bräda med riktigt bra kantgrepp & som klarar svensk konstsnöbetong ("is") & ska tillåta djupa carves. Helst funka switch men ingen twin. Som jämförelse är en av brädorna i min quiver en Nitro Squash som ju funkar riktigt bra överallt så länge det inte blir stenhårt. (Även om jag tycker det är utanför pist den glänser, otippat nog även när det inte är djup puder) </p><p></p><p>Min egen erfarenhet är att det krävs en torsionsstyv bräda för att få kanten att sitta när det är riktigt hårt, men det kanske finns nya brädor där det inte stämmer?</p><p></p><p>Från din lista är det nog Nitro Pantera & Woodcarver, United Shapes Orbit & Yes Optimistic som jag undrar mest över. Sen verkar ju Tracer iofs riktigt kul också...& Korua förstås.</p><p></p><p>Vad säger du om greppet på riktigt hård snö/"is" för dem?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nicc, post: 1217580, member: 7581"] Kapar tråden lite eftersom det var flera brädor i din lista som jag är nyfiken på. Kravbilden är något som passar för svenska förhållanden & ingen parkåkning. D.v.s. en bräda med riktigt bra kantgrepp & som klarar svensk konstsnöbetong ("is") & ska tillåta djupa carves. Helst funka switch men ingen twin. Som jämförelse är en av brädorna i min quiver en Nitro Squash som ju funkar riktigt bra överallt så länge det inte blir stenhårt. (Även om jag tycker det är utanför pist den glänser, otippat nog även när det inte är djup puder) Min egen erfarenhet är att det krävs en torsionsstyv bräda för att få kanten att sitta när det är riktigt hårt, men det kanske finns nya brädor där det inte stämmer? Från din lista är det nog Nitro Pantera & Woodcarver, United Shapes Orbit & Yes Optimistic som jag undrar mest över. Sen verkar ju Tracer iofs riktigt kul också...& Korua förstås. Vad säger du om greppet på riktigt hård snö/"is" för dem? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ditt val av snowboard för snabb och stabil åkning?
Tillbaka
Topp