Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ditt val av snowboard för snabb och stabil åkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Seppuccu" data-source="post: 1219701" data-attributes="member: 132372"><p>Wide-begreppet följer tyvärr inte någon SIS-standard och har ändrats historiskt. Det finns flera komplikationer som bidrar till förviringen:</p><p>* Midjebredden är helt irrelevant. Du har inte fötterna vid snowboardens midja. Det är bredden över insertsen som är relevant. Än så länge är det bara Nidecker som fattat att man ska ange vidden över insertsen.</p><p>* Midjebredden säger inte vad bredden är över insertsen eftersom den beror på sidecut.</p><p>* Hur ska man räkna bredden för brädor som har magnetraction eller liknande tech?</p><p>* Volume shift-brädor, som är breda, anges ofta som normala i bredd i affärerna eftersom de är designade på ett annat sätt än brädor som bara är wide-varianter av vanliga brädor.</p><p></p><p>Huruvida bredden blir ett problem för dig kommer att bero på dina vinklar, hur bulkiga dina boots är, och hur djupt du carvar. Resten är personlig preferens. Jag har 28,5 i boots och insåg ganska tidigt att jag föredrar brädor som är bredare trots att jag på inget sätt är en avancerad åkare.</p><p></p><p>Jag tycker nog att fler borde lära sig att åka på bredare brädor. Till de som gnäller om att en bräda är för bred brukar jag säga "äh, lär dig åka som en tjej". Tjejbrädor är nämligen betydligt bredare i förhållande till genomsnittliga tjejfötter än vad killbrädor är i förhållande till genomsnittliga killfötter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Seppuccu, post: 1219701, member: 132372"] Wide-begreppet följer tyvärr inte någon SIS-standard och har ändrats historiskt. Det finns flera komplikationer som bidrar till förviringen: * Midjebredden är helt irrelevant. Du har inte fötterna vid snowboardens midja. Det är bredden över insertsen som är relevant. Än så länge är det bara Nidecker som fattat att man ska ange vidden över insertsen. * Midjebredden säger inte vad bredden är över insertsen eftersom den beror på sidecut. * Hur ska man räkna bredden för brädor som har magnetraction eller liknande tech? * Volume shift-brädor, som är breda, anges ofta som normala i bredd i affärerna eftersom de är designade på ett annat sätt än brädor som bara är wide-varianter av vanliga brädor. Huruvida bredden blir ett problem för dig kommer att bero på dina vinklar, hur bulkiga dina boots är, och hur djupt du carvar. Resten är personlig preferens. Jag har 28,5 i boots och insåg ganska tidigt att jag föredrar brädor som är bredare trots att jag på inget sätt är en avancerad åkare. Jag tycker nog att fler borde lära sig att åka på bredare brädor. Till de som gnäller om att en bräda är för bred brukar jag säga "äh, lär dig åka som en tjej". Tjejbrädor är nämligen betydligt bredare i förhållande till genomsnittliga tjejfötter än vad killbrädor är i förhållande till genomsnittliga killfötter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ditt val av snowboard för snabb och stabil åkning?
Tillbaka
Topp