Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
DN: Ingen rädder för laviner här
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 992690" data-attributes="member: 101593"><p>Den lavinfilmen har jag sett ett gäng gånger på bussar om det är den jag tror, sånt funkar lika bra som när flygvärdinnorna drar nödutgångsramsan, ju fler gånger man hör det desto mindre lyssnar man tyvärr. Verkar finnas en övertro på utbildning här, knark, rökning, fortkörning osv finns kvar och minskar knappt efter decennier av "utbildning". </p><p>Inse att en del av mänskligheten är självdestruktiv/ korkad/ kalla det vad ni vill men det går inte att informera bort helt.</p><p>Dock är en samhällsattityd med säkerhetstänkande viktigt, det kan alltid vara ännu värre, där har vi (Sverige) iaf lyckats med något.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 992690, member: 101593"] Den lavinfilmen har jag sett ett gäng gånger på bussar om det är den jag tror, sånt funkar lika bra som när flygvärdinnorna drar nödutgångsramsan, ju fler gånger man hör det desto mindre lyssnar man tyvärr. Verkar finnas en övertro på utbildning här, knark, rökning, fortkörning osv finns kvar och minskar knappt efter decennier av "utbildning". Inse att en del av mänskligheten är självdestruktiv/ korkad/ kalla det vad ni vill men det går inte att informera bort helt. Dock är en samhällsattityd med säkerhetstänkande viktigt, det kan alltid vara ännu värre, där har vi (Sverige) iaf lyckats med något. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
DN: Ingen rädder för laviner här
Tillbaka
Topp