Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
DN: Ingen rädder för laviner här
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 992696" data-attributes="member: 74439"><p>Skrev ett långt inlägg, och så försvann allt strax innan jag var klar... Typiskt!</p><p></p><p>Angående filmen så har även jag sett den, vad jag tänkte på var mer i stil med 10 minuter, och inte dömande och nedsättande utan enkla tipps på vad man bör tänka på och hur man ska resonera. Inte en utbildningsfilm, utan en instruktionsfilm.</p><p></p><p>Grindar kommer vi förhoppningsvis aldrig att få se i de svenska fjällen, eftersom det skulle strida mot Allemansrätten och att ändra den i grunden kommer aldrig att ske. Finns det förövrigt någon litteratur på hur grindar har påverkat säkerheten?</p><p></p><p>Vad det gäller vad FR och vi som är här kan göra så finns det nog en hel del, men problemet är att nå ut. Det första som borde hända är att någon med pondus i ämnet (host, Mårten, host) skriver en replik till Hanne Kjöller om varför det inte är aktuellt att förvandla de svenska fjällen till JH. Kanske behöver han hjälp av en jurist för att bena ut sakläget i några av de påståenden som hon gör.</p><p></p><p>Problemet med FR är att all information som ges här enbart når ut till de som redan är intresserade. För att nå sportlovsturisterna krävs det att man går genom andra kanaler. Nu har jag kanske missat det, men jag har inte sett något i svensk media om varför det är en dålig idé att inte gå vidare med de nationella lavinprognoserna. Kanske faller det på Fjällsäkerhetsrådets bord?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 992696, member: 74439"] Skrev ett långt inlägg, och så försvann allt strax innan jag var klar... Typiskt! Angående filmen så har även jag sett den, vad jag tänkte på var mer i stil med 10 minuter, och inte dömande och nedsättande utan enkla tipps på vad man bör tänka på och hur man ska resonera. Inte en utbildningsfilm, utan en instruktionsfilm. Grindar kommer vi förhoppningsvis aldrig att få se i de svenska fjällen, eftersom det skulle strida mot Allemansrätten och att ändra den i grunden kommer aldrig att ske. Finns det förövrigt någon litteratur på hur grindar har påverkat säkerheten? Vad det gäller vad FR och vi som är här kan göra så finns det nog en hel del, men problemet är att nå ut. Det första som borde hända är att någon med pondus i ämnet (host, Mårten, host) skriver en replik till Hanne Kjöller om varför det inte är aktuellt att förvandla de svenska fjällen till JH. Kanske behöver han hjälp av en jurist för att bena ut sakläget i några av de påståenden som hon gör. Problemet med FR är att all information som ges här enbart når ut till de som redan är intresserade. För att nå sportlovsturisterna krävs det att man går genom andra kanaler. Nu har jag kanske missat det, men jag har inte sett något i svensk media om varför det är en dålig idé att inte gå vidare med de nationella lavinprognoserna. Kanske faller det på Fjällsäkerhetsrådets bord? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
DN: Ingen rädder för laviner här
Tillbaka
Topp