Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
DN: Ingen rädder för laviner här
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 992844" data-attributes="member: 28391"><p>Har för mig att Hanne Kjöller har uttalat sig liknande i detta ämne för något år sedan också. Lika okunnigt och oinitierat då som nu.</p><p></p><p>Som MM skrev tidigare så är det som Hanne tar upp i princip ett icke-existerande problem i Sverige. </p><p></p><p>Lagstiftningen som finns om vållande av skada och liknande räcker gott och väl för att täcka även detta område om det skulle bli aktuellt.</p><p></p><p>Det egna ansvaret och egna avvägningar är det som gäller här och jag har under de senaste 5-7 åren tyckt mig se en uppluckring i attityderna kring farorna med laviner. </p><p></p><p>Lite folkbildning på området vore verkligen lovvärt var det än kommer ifrån. Freeride skulle säkert kunna bidra med kunskap och erfarenhet. Alla skidorter som på olika sätt promotar offpiståkning borde vara lika snabba på att se till att deras gäster får möjligheten att utbilda sig på området.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 992844, member: 28391"] Har för mig att Hanne Kjöller har uttalat sig liknande i detta ämne för något år sedan också. Lika okunnigt och oinitierat då som nu. Som MM skrev tidigare så är det som Hanne tar upp i princip ett icke-existerande problem i Sverige. Lagstiftningen som finns om vållande av skada och liknande räcker gott och väl för att täcka även detta område om det skulle bli aktuellt. Det egna ansvaret och egna avvägningar är det som gäller här och jag har under de senaste 5-7 åren tyckt mig se en uppluckring i attityderna kring farorna med laviner. Lite folkbildning på området vore verkligen lovvärt var det än kommer ifrån. Freeride skulle säkert kunna bidra med kunskap och erfarenhet. Alla skidorter som på olika sätt promotar offpiståkning borde vara lika snabba på att se till att deras gäster får möjligheten att utbilda sig på området. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
DN: Ingen rädder för laviner här
Tillbaka
Topp