Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
"Dödsrace"!, St Anton. Nu på torsdag!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 607966" data-attributes="member: 46762"><p>Som utomstående (som gärna ser helmetcam från racet efteråt...) tycker jag att det är jäkligt vettigt att lägga det 16.15.</p><p></p><p>Jag har varit med i två liknande race i Verbier (1800 f.h.m, och en lift!) och våra tidsalternativ var 10, 14 och precis innan liftstängning (vi ville ju inte knata p.g.a missad lift!). Då några jobbade skidskola vid 10 och vi hade en lift som stängde blev det 14. Det är ung. lika stökigt underlag som vid 16, men med mycket fler folk. Direkt på morgonen betyder lite folk och bra underlag, dvs. bra för alla. Efter liftstängning betyder lite folk och stökigt i backen, dvs. mer manligt och man utsätter bara sig själv för fara.</p><p></p><p>...och ni kommer straighta ner. Iaf. om ni vill vinna. Det blir att man spättar på rakt ner och kör kurskorrigeringar/McConkey-turns vid behov...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 607966, member: 46762"] Som utomstående (som gärna ser helmetcam från racet efteråt...) tycker jag att det är jäkligt vettigt att lägga det 16.15. Jag har varit med i två liknande race i Verbier (1800 f.h.m, och en lift!) och våra tidsalternativ var 10, 14 och precis innan liftstängning (vi ville ju inte knata p.g.a missad lift!). Då några jobbade skidskola vid 10 och vi hade en lift som stängde blev det 14. Det är ung. lika stökigt underlag som vid 16, men med mycket fler folk. Direkt på morgonen betyder lite folk och bra underlag, dvs. bra för alla. Efter liftstängning betyder lite folk och stökigt i backen, dvs. mer manligt och man utsätter bara sig själv för fara. ...och ni kommer straighta ner. Iaf. om ni vill vinna. Det blir att man spättar på rakt ner och kör kurskorrigeringar/McConkey-turns vid behov... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
"Dödsrace"!, St Anton. Nu på torsdag!
Tillbaka
Topp