Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Dolly Bygge
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 802464" data-attributes="member: 61849"><p>Jag kan fota delarna när jag får kamera om några dagar, så kan jag beskriva utförligare hur jag gjort. Det var denna jag hade som förebild, <a href="http://www.cameragrip.co.uk/acatalog/hague_k8hdv_camera_boom.html" target="_blank">Hauge K8</a></p><p></p><p>Materialet var billigt. </p><p>Akrylglas 4mm hade jag som blev över från ett datorlådebygge för ganska längesen. allt är kullagrat med ABEC5 inlineslager från stadium 16st för 99:- på filmen använder jag ett murarsnöre i brist på annat men jag har ersatt det med 1,2mm rostfri wire (Biltema 10m 59kr) </p><p>Jag köpte 6meter var av 20x20x2mm, 25x25x2mm och 30x30x2mm aluminiumprofiler för att de ska passa i varandra som ett teleskopspö. Aluminiumet kostade 100kr/kg och väger ungefär 0,5kg/meter. Till en kran går det åt 120cm av varje dimension. Så mina totala utgifter för material till 5 st var 1000kr. som hittat =)</p><p></p><p>Allt är lätt att göra själv hemma utom foten som passar in i stativet. Aluminium är lätt att såga med en vanlig träsåg. Akrylglasskivorna behöver man inte om man inte vill kunna tilta kameran upp och ner, men har man tillgång till svarv är det snabbt och enkelt fixat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 802464, member: 61849"] Jag kan fota delarna när jag får kamera om några dagar, så kan jag beskriva utförligare hur jag gjort. Det var denna jag hade som förebild, [url=http://www.cameragrip.co.uk/acatalog/hague_k8hdv_camera_boom.html]Hauge K8[/url] Materialet var billigt. Akrylglas 4mm hade jag som blev över från ett datorlådebygge för ganska längesen. allt är kullagrat med ABEC5 inlineslager från stadium 16st för 99:- på filmen använder jag ett murarsnöre i brist på annat men jag har ersatt det med 1,2mm rostfri wire (Biltema 10m 59kr) Jag köpte 6meter var av 20x20x2mm, 25x25x2mm och 30x30x2mm aluminiumprofiler för att de ska passa i varandra som ett teleskopspö. Aluminiumet kostade 100kr/kg och väger ungefär 0,5kg/meter. Till en kran går det åt 120cm av varje dimension. Så mina totala utgifter för material till 5 st var 1000kr. som hittat =) Allt är lätt att göra själv hemma utom foten som passar in i stativet. Aluminium är lätt att såga med en vanlig träsåg. Akrylglasskivorna behöver man inte om man inte vill kunna tilta kameran upp och ner, men har man tillgång till svarv är det snabbt och enkelt fixat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Dolly Bygge
Tillbaka
Topp