Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Down CD2 alt BD Megawatt alt Atomic Automatic?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="shonten" data-source="post: 999628" data-attributes="member: 57795"><p>Har testkört CD2 2 helger nu, i både puder och blomkål. Tycker de håller ihop bra, gött grepp i stökig snö och bra kantgrepp och bra flyt i pudret. De har även fått mig att inse hur det är att slarva ur en sväng, vilket jag tycker är grymt användbart och en skön känsla. </p><p></p><p>Som turskida tror jag de kan vara kanon. 4kg för ett par 190´s skidor är verkligen inte tungt. Kan bara jämföra mot mina Atomic Atlas 182. I mitt tycke så är CD2-orna mkt rappare in i sväng och är verkligen spänstigare och har mer popp i sig. </p><p></p><p>Down hade lite leveransförseningar på mina CD2, men ett mkt bra erbjudande fick mig att beställa ett par CD6 också, och där flöt frakten på bra, de var på plats i Övik 9 dar efter order, vilket är helt ok från Schweiz med bil tycker jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="shonten, post: 999628, member: 57795"] Har testkört CD2 2 helger nu, i både puder och blomkål. Tycker de håller ihop bra, gött grepp i stökig snö och bra kantgrepp och bra flyt i pudret. De har även fått mig att inse hur det är att slarva ur en sväng, vilket jag tycker är grymt användbart och en skön känsla. Som turskida tror jag de kan vara kanon. 4kg för ett par 190´s skidor är verkligen inte tungt. Kan bara jämföra mot mina Atomic Atlas 182. I mitt tycke så är CD2-orna mkt rappare in i sväng och är verkligen spänstigare och har mer popp i sig. Down hade lite leveransförseningar på mina CD2, men ett mkt bra erbjudande fick mig att beställa ett par CD6 också, och där flöt frakten på bra, de var på plats i Övik 9 dar efter order, vilket är helt ok från Schweiz med bil tycker jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Down CD2 alt BD Megawatt alt Atomic Automatic?
Tillbaka
Topp