Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Down Skis Countdown 2 - Testad och provkörd...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SiSt" data-source="post: 903167" data-attributes="member: 68917"><p>Kan jo starte med å nevne at jeg er "sjefsdesigner" for Down, så eventuelle spørsmål som MnO ikke gir svar på kan rettes til meg...</p><p></p><p>Grunnen til at vi har beholdt en såpass stiv bakski er at vi ønsket å lage en ski som kan være en moderne versjon av klassikere som Legend Pro og Explosiv. Altså ski som først og fremst aldri svikter deg, uansett forhold. Tanken var at man med rocker i begge ender og taper i tuppene kunne lage en ski som yter i høy fart, flyter i pudder, er morsom i bakken, håndterer vanskelige forhold godt og er lettkjørt i skogen. Som første års produksjon gikk vi også for en solid lengde, men se opp for kortere (og snillere) varianter i fremtiden.</p><p></p><p>Hva gjelder montering, så har jeg trivdes best på -7 som er anbefalt montering for Cd2, men vi har flere testere som liker seg lenger frem, opp mot -5 "because I really like the turn shape there". MnO sitt par er vel et av de mest bakmonterte så vidt jeg vet.</p><p></p><p>Hva gjelder kvalitet og finish har all produksjon av prototyper vært i små serier ned mot "one-offs", så endelig produksjon i større serier skal unngå de små bemerkningene MnO kommer med. Det har vært litt frustrasjon ved bestillinger av 30 ski som alle er litt ulike... kjerneprofiler, layupvarianter o.l.</p><p></p><p>PNyberg, som nevnt er det bare å komme innom og klemme litt på noen ski en dag det passer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SiSt, post: 903167, member: 68917"] Kan jo starte med å nevne at jeg er "sjefsdesigner" for Down, så eventuelle spørsmål som MnO ikke gir svar på kan rettes til meg... Grunnen til at vi har beholdt en såpass stiv bakski er at vi ønsket å lage en ski som kan være en moderne versjon av klassikere som Legend Pro og Explosiv. Altså ski som først og fremst aldri svikter deg, uansett forhold. Tanken var at man med rocker i begge ender og taper i tuppene kunne lage en ski som yter i høy fart, flyter i pudder, er morsom i bakken, håndterer vanskelige forhold godt og er lettkjørt i skogen. Som første års produksjon gikk vi også for en solid lengde, men se opp for kortere (og snillere) varianter i fremtiden. Hva gjelder montering, så har jeg trivdes best på -7 som er anbefalt montering for Cd2, men vi har flere testere som liker seg lenger frem, opp mot -5 "because I really like the turn shape there". MnO sitt par er vel et av de mest bakmonterte så vidt jeg vet. Hva gjelder kvalitet og finish har all produksjon av prototyper vært i små serier ned mot "one-offs", så endelig produksjon i større serier skal unngå de små bemerkningene MnO kommer med. Det har vært litt frustrasjon ved bestillinger av 30 ski som alle er litt ulike... kjerneprofiler, layupvarianter o.l. PNyberg, som nevnt er det bare å komme innom og klemme litt på noen ski en dag det passer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Down Skis Countdown 2 - Testad och provkörd...
Tillbaka
Topp