Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Down Skis Countdown 2 - Testad och provkörd...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 903187" data-attributes="member: 13390"><p>Jag har även jag haft förmånen att ta ett par provåk på CountDown 2. </p><p></p><p>Jag får hålla med MnO om i princip allt han säger (som vanligt, höll jag på att lägga till). Jäkligt bra avvägning i den indragna skärningen, i kombination med rätt mängd tip-to-tail taper. De har inte gått i fällan och bara satt ihop en populistisk 5-pointer. Bra. </p><p>Det står klart att nån på Down verkar tänka igenom saker och ting innan man bygger skidorna. På vissa företag undrar man ju om det står till med den saken. </p><p></p><p>Jag kan tycka att bygget har <em>lite</em> för mycket av den där garage-känslan med intryck av något för mycket material här och där på nåt sätt. Den känns liksom lite... tjock bitvis, eller hur jag ska uttrycka mig. Kommer något i byggtekniken ändras till serieproduktionen? Går det inte att skala av lite material här och där, typ i tip och tail? Nätta till den lite i okritiska områden och kanske få ner swingweighten en aning?</p><p></p><p>Det känns faktiskt som om Down blir en spelare att räkna med. De kan bygga skidor och de ligger i en mycket medveten designmässig framkant. Det borde räcka långt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 903187, member: 13390"] Jag har även jag haft förmånen att ta ett par provåk på CountDown 2. Jag får hålla med MnO om i princip allt han säger (som vanligt, höll jag på att lägga till). Jäkligt bra avvägning i den indragna skärningen, i kombination med rätt mängd tip-to-tail taper. De har inte gått i fällan och bara satt ihop en populistisk 5-pointer. Bra. Det står klart att nån på Down verkar tänka igenom saker och ting innan man bygger skidorna. På vissa företag undrar man ju om det står till med den saken. Jag kan tycka att bygget har [i]lite[/i] för mycket av den där garage-känslan med intryck av något för mycket material här och där på nåt sätt. Den känns liksom lite... tjock bitvis, eller hur jag ska uttrycka mig. Kommer något i byggtekniken ändras till serieproduktionen? Går det inte att skala av lite material här och där, typ i tip och tail? Nätta till den lite i okritiska områden och kanske få ner swingweighten en aning? Det känns faktiskt som om Down blir en spelare att räkna med. De kan bygga skidor och de ligger i en mycket medveten designmässig framkant. Det borde räcka långt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Down Skis Countdown 2 - Testad och provkörd...
Tillbaka
Topp