Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Down Skis Countdown 2 - Testad och provkörd...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 903375" data-attributes="member: 12152"><p>En intressant fråga som jag såklart skulle ha klargjort från början. </p><p></p><p>Tja, någonstans mittemellan skulle jag väl säga, som med typ det mesta annat jag åker på. Det var nog minst fem år sen jag betalade fullpris för ett par skidor och det gjorde jag inte med det här paret heller. Skidorna fanns inte för försäljning förra vintern, och kanske inte heller ännu, även om det verkar vara på gång. Paret jag har kommer från en förserie skidor som gick ut till deras teamåkare (där jag dessvärre inte ingår) och ett mindre antal mer vanliga teståkare runt om i världen, bland annat jag. Vilka har jag ingen aning om, förutom mig själv då. Jag har ingen koppling till Down eller deras utveckling, mer än att de skickade ett par skidor till mig för att jag skulle förse dom med feedback om skidans egenskaper i mitten på förra vintern. Än så länge står dom kvar här hemma hos mig och jag räknar med att få behålla dom i alla fall tills vidare, dels eftersom det är skidor ur en förserie och dels för att den numera är ganska mycket använd och knappast kan säljas. Men rent formellt är den lånad. Det är inte bara Down som har försett mig med skidor, utan även andra märken, tex Soul som lånade ut en hel linje skidor för test under nån månad för nåt år sedan. Det händer också att jag får åka gratis på hyrskidor från butiker/uthyrare om det dyker upp något intressant och nåt år fick jag tillgång till testskidor som användes för test i tidningar, osv. Hade jag inte haft den här typen av öppningar så hade jag inte varit där jag är idag när det gäller skidkännedom. </p><p></p><p>Att folk är intresserade av att se till att jag åker på grejorna beror naturligtvis på att jag har ett bra rykte när det gäller att testa skidor och än har den dagen inte kommit där jag tackar nej till att låna grejor gratis. Men jag har ingen sponsring från något märke, om man nu inte ser det som sponsring att jag ibland åker gratis på skidor under kortare eller längre tid. Jag känner mig helt obunden och talar alltid om exakt vad jag tycker om en skida, oavsett om det är bra eller dåligt. Än så länge har jag aldrig haft något kontrakt på något och inte heller några som helst krav på motprestation, förutom att säga vad jag tycker. Jag håller garanterat inte igen på kritik i de fall det är befogat, oavsett om jag åker på en skida på ett skidtest, om jag äger den själv eller om jag har lånat den på annat sätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 903375, member: 12152"] En intressant fråga som jag såklart skulle ha klargjort från början. Tja, någonstans mittemellan skulle jag väl säga, som med typ det mesta annat jag åker på. Det var nog minst fem år sen jag betalade fullpris för ett par skidor och det gjorde jag inte med det här paret heller. Skidorna fanns inte för försäljning förra vintern, och kanske inte heller ännu, även om det verkar vara på gång. Paret jag har kommer från en förserie skidor som gick ut till deras teamåkare (där jag dessvärre inte ingår) och ett mindre antal mer vanliga teståkare runt om i världen, bland annat jag. Vilka har jag ingen aning om, förutom mig själv då. Jag har ingen koppling till Down eller deras utveckling, mer än att de skickade ett par skidor till mig för att jag skulle förse dom med feedback om skidans egenskaper i mitten på förra vintern. Än så länge står dom kvar här hemma hos mig och jag räknar med att få behålla dom i alla fall tills vidare, dels eftersom det är skidor ur en förserie och dels för att den numera är ganska mycket använd och knappast kan säljas. Men rent formellt är den lånad. Det är inte bara Down som har försett mig med skidor, utan även andra märken, tex Soul som lånade ut en hel linje skidor för test under nån månad för nåt år sedan. Det händer också att jag får åka gratis på hyrskidor från butiker/uthyrare om det dyker upp något intressant och nåt år fick jag tillgång till testskidor som användes för test i tidningar, osv. Hade jag inte haft den här typen av öppningar så hade jag inte varit där jag är idag när det gäller skidkännedom. Att folk är intresserade av att se till att jag åker på grejorna beror naturligtvis på att jag har ett bra rykte när det gäller att testa skidor och än har den dagen inte kommit där jag tackar nej till att låna grejor gratis. Men jag har ingen sponsring från något märke, om man nu inte ser det som sponsring att jag ibland åker gratis på skidor under kortare eller längre tid. Jag känner mig helt obunden och talar alltid om exakt vad jag tycker om en skida, oavsett om det är bra eller dåligt. Än så länge har jag aldrig haft något kontrakt på något och inte heller några som helst krav på motprestation, förutom att säga vad jag tycker. Jag håller garanterat inte igen på kritik i de fall det är befogat, oavsett om jag åker på en skida på ett skidtest, om jag äger den själv eller om jag har lånat den på annat sätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Down Skis Countdown 2 - Testad och provkörd...
Tillbaka
Topp