Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 106 Foundation eller Dps 112 Foundation ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="uttryck" data-source="post: 1145393" data-attributes="member: 76153"><p>Hej "Blomman"</p><p>Ser att du har ett par Dps Wailer 106. Gillar du dem? Har du testat Alchemist varianten av dem? Jämfört nåt m Wailer 112 Pure ev? Mina gamla Dps Yvette Pure 112 (dam varianten) har topcoaten släppt nästan på halva ena skidan o har försökt limma dem. Släppt så mkt att det skulle fastna massor av snö där o risk att det lossnar helt. Yvette (Wailer) Pure kan ju vara lite fladdriga i topprockern, vill ha samma känsla men kanske lite mindre fladder. Nu är jag en rätt medioker åkare ju iofs som åker rätt mkt pist mest, vill inte gå på nån tyngre skida heller. Och älskar ju dessa skidor. Men ibland i pist blir de lite yxigt stora o otympliga även om de är lätta. Funderar därför på ett par DPS Alchemist Wailer 106. Kan man sätta ett par Marker Tour F10 turbinding och ha dem som "enda" skidor eller blir det bara skit att åka på turbindning jämnt o ständigt? Har ett par BlackCrow turskidor m sån bindning som nog var lite av ett impusköp så dem kan jag ju sälja. Ingen riktig känsla i dem åker 100 ggr hellre på Dps.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uttryck, post: 1145393, member: 76153"] Hej "Blomman" Ser att du har ett par Dps Wailer 106. Gillar du dem? Har du testat Alchemist varianten av dem? Jämfört nåt m Wailer 112 Pure ev? Mina gamla Dps Yvette Pure 112 (dam varianten) har topcoaten släppt nästan på halva ena skidan o har försökt limma dem. Släppt så mkt att det skulle fastna massor av snö där o risk att det lossnar helt. Yvette (Wailer) Pure kan ju vara lite fladdriga i topprockern, vill ha samma känsla men kanske lite mindre fladder. Nu är jag en rätt medioker åkare ju iofs som åker rätt mkt pist mest, vill inte gå på nån tyngre skida heller. Och älskar ju dessa skidor. Men ibland i pist blir de lite yxigt stora o otympliga även om de är lätta. Funderar därför på ett par DPS Alchemist Wailer 106. Kan man sätta ett par Marker Tour F10 turbinding och ha dem som "enda" skidor eller blir det bara skit att åka på turbindning jämnt o ständigt? Har ett par BlackCrow turskidor m sån bindning som nog var lite av ett impusköp så dem kan jag ju sälja. Ingen riktig känsla i dem åker 100 ggr hellre på Dps. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dps 106 Foundation eller Dps 112 Foundation ?
Tillbaka
Topp