DPS Lotus 120 Pure eller Hybrid

telepudder

Ny medlem
Har bestemt meg for å kjøpe Lotus 120 for de gode dagene, men er i tvil på hvilke modell. Har ingen mulighet til å teste de, da det ikke finnes mange i lille Norge....

Er en middels god telemarkskjører etter +15 år med løs hel, konvertert fra snowboard. Liker å surfe ned fjellet i store svinger, men også danse meg gjennom skogen. Kjører mest heisbasert, men tar også toppturer når forholdene er fine på Gaustatoppen.

Er det veldig stor forskjell på Pure vs hybrid annet enn vekt og distinkt snøfølelse? Vil Hybrid føles mer dempet og tilgivelig mot småfeil fra skiløper?

Er også usikker på hvilke lengde jeg skal velge. Er 1,73 og veier 63 kg. Kjører idag Black Crows Navis 188, og trives god med de, utenom i skogen, da de kan bli litt store iblandt. Heller mot 178, da jeg vil ha en kvikk ski i skogen, synspunkter?

på forhånd takk.
Danny

Skistore har Lotus 120 pure i 184cm för 8.000:-, jag kan få runt mina Lotusar (Pure) i skog då jag är 197 och skidan 200. Men dom trivs bäst i höga farter med stora svängar, oavsett underlag.

Man kan sällan få allt i en skida, så vad prioriterar du mest?

Jag tror 184cm blir lagom för din storlek. Det är en modell man inte ska vara rädd för lite längd - den är relativt lättåkt och svängglad trots att den är farttålig.

Pure har en rappare och mer distinkt känsla, hybriden är en "traditionell" konstruktion. Glasfiberskidor blir lite slöare i reaktionen, men mer dämpande. (DPS Pure-skidor har dock blivit väldigt väl dämpade idag)

Själv kör jag enbart pure i alla mina skidor då jag föredrar dem på alla vis.

Söker du ett par i Norge så tror jag Rå sport har några på lager.

Takk for tipset Rose_N:)

Tror nok 184 kan være passende lengde, de vil nok føles betydelig kortere enn mine Navis u/rocker.
Får ta en telefon til Rå, Nojlas:)

Tillbaka
Topp