Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DPS - värt pengarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="olddjara" data-source="post: 1209099" data-attributes="member: 163389"><p>Tjena Gustav</p><p></p><p>är det din enda skida? Vad för bindning tänkte du sätta på? Var kommer du åka med se?</p><p></p><p>Har själv DPS Wailer A112 med Shift.</p><p>Grym skida. Skiner ju inte i pist precis, men förvånande skoj åka på ändå. Otroligt dämpade faktiskt för att ändå vara lätt skida i kolfiber.</p><p></p><p>De kommer till liv rejält i mjukare snö. Bra tänka på att de är ruskigt kortsvängiga för en 112-bred skida. Jag kan ibland - i takt med att jag börjat tycka det är roligt att åka brantare terräng, större svängar och i högre hastigheter offpist - att de är lite väl kortsvängiga. Saknar ibland att kunna öppna upp större svängar. Tror de i 184 är 15.5 m.</p><p></p><p>jag hade nog övervägt köpa nya 100m breda modellen som kom i fjol, den ska vara grym både i lös snö och riktigt rapp i pist -lite mer flexibel än 112an.</p><p></p><p>Jag är inte mkt för att hoppa o greja men måste säga de är lite fladdriga i luften även bara vid mindre skutt, kanske är pga placeringen av bindningarna som hamnar ett långt bak om man följer tillverkarens rek.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="olddjara, post: 1209099, member: 163389"] Tjena Gustav är det din enda skida? Vad för bindning tänkte du sätta på? Var kommer du åka med se? Har själv DPS Wailer A112 med Shift. Grym skida. Skiner ju inte i pist precis, men förvånande skoj åka på ändå. Otroligt dämpade faktiskt för att ändå vara lätt skida i kolfiber. De kommer till liv rejält i mjukare snö. Bra tänka på att de är ruskigt kortsvängiga för en 112-bred skida. Jag kan ibland - i takt med att jag börjat tycka det är roligt att åka brantare terräng, större svängar och i högre hastigheter offpist - att de är lite väl kortsvängiga. Saknar ibland att kunna öppna upp större svängar. Tror de i 184 är 15.5 m. jag hade nog övervägt köpa nya 100m breda modellen som kom i fjol, den ska vara grym både i lös snö och riktigt rapp i pist -lite mer flexibel än 112an. Jag är inte mkt för att hoppa o greja men måste säga de är lite fladdriga i luften även bara vid mindre skutt, kanske är pga placeringen av bindningarna som hamnar ett långt bak om man följer tillverkarens rek. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DPS - värt pengarna?
Tillbaka
Topp