Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DPS - värt pengarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1209103" data-attributes="member: 83225"><p>Om det är nånting jag lärt mig genom åren och otaliga skidköp så är det att snålhet vid skidköp har en tendens att både bli dyrt och dåligt.</p><p>Man ska samtidigt vara på det klara med att en dyr skida inte nödvändigtvis är bättre än en billigare. Vilken skida som passar dig är ju synnerligen individuellt. Små skidmärken kan många gånger ha lite mer unika modeller och eftersom de är små blir deras skidor dyrare. Om en sån modell råkar passa dig perfekt så blir det dyrt. Men bara för att en dyr DPS passar dig perfekt så är det inget som säger att detsamma gäller för nån annan.</p><p>Nästa tanke att ta med sig är ju hur mycket pengar man lägger på sina skidresor varje år. Hos oss kanske vi lägger nånstans runt 50-75k på skidresor totalt varje vinter. Att då spara in 3k på skidorna och sen inte få ut full glädje av resorna är just sådan dumsnålhet som jag nämnde i början. På samma gång riskerar de 3k du snålar in på att få till följd att du bara köper massa skidor och aldrig blir nöjd. När du räknat ihop värdeminskningen på alla de affärerna har du nog till slut nått upp till vad du sparade från början, och mer därtill. Jag hade själv en sån period. Jag provade säkert 4 olika modeller under loppet av ett drygt år, för att den skidan jag egentligen ville ha var för dyr. Det slutade ändå med att jag köpte den skidan och var sen helnöjd i 4-5 år. Skidan ifråga finns fortfarande i mitt quiver nu, snart 9 år senare.</p><p>Min fru gjorde något liknande för 6-7 år sen och försökte genom olika köp undvika DPS. På resa i Japan hittade vi DPSen ifråga i skidhyran och sen dess har de varit en del av hennes quiver.</p><p>I bägge våra fall har skidan ifråga också varit en central del i att vi kunnat ta rejäla utvecklingssteg i åkningen också. Men som sagt innan, det är inte dyr skida som gör att den är bra. Men om den dyra skidan har egenskaper som verkligen passar dig, var inte dumsnål.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1209103, member: 83225"] Om det är nånting jag lärt mig genom åren och otaliga skidköp så är det att snålhet vid skidköp har en tendens att både bli dyrt och dåligt. Man ska samtidigt vara på det klara med att en dyr skida inte nödvändigtvis är bättre än en billigare. Vilken skida som passar dig är ju synnerligen individuellt. Små skidmärken kan många gånger ha lite mer unika modeller och eftersom de är små blir deras skidor dyrare. Om en sån modell råkar passa dig perfekt så blir det dyrt. Men bara för att en dyr DPS passar dig perfekt så är det inget som säger att detsamma gäller för nån annan. Nästa tanke att ta med sig är ju hur mycket pengar man lägger på sina skidresor varje år. Hos oss kanske vi lägger nånstans runt 50-75k på skidresor totalt varje vinter. Att då spara in 3k på skidorna och sen inte få ut full glädje av resorna är just sådan dumsnålhet som jag nämnde i början. På samma gång riskerar de 3k du snålar in på att få till följd att du bara köper massa skidor och aldrig blir nöjd. När du räknat ihop värdeminskningen på alla de affärerna har du nog till slut nått upp till vad du sparade från början, och mer därtill. Jag hade själv en sån period. Jag provade säkert 4 olika modeller under loppet av ett drygt år, för att den skidan jag egentligen ville ha var för dyr. Det slutade ändå med att jag köpte den skidan och var sen helnöjd i 4-5 år. Skidan ifråga finns fortfarande i mitt quiver nu, snart 9 år senare. Min fru gjorde något liknande för 6-7 år sen och försökte genom olika köp undvika DPS. På resa i Japan hittade vi DPSen ifråga i skidhyran och sen dess har de varit en del av hennes quiver. I bägge våra fall har skidan ifråga också varit en central del i att vi kunnat ta rejäla utvecklingssteg i åkningen också. Men som sagt innan, det är inte dyr skida som gör att den är bra. Men om den dyra skidan har egenskaper som verkligen passar dig, var inte dumsnål. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DPS - värt pengarna?
Tillbaka
Topp