Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
DPS Wailer 112 RPC -> DPS Pagoda Tour 112? Värt en dedikerad turutrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1221624" data-attributes="member: 83225"><p>700g per fot kommer du att märka. Men framför allt skulle jag säga att du kommer att lida av bredden och längden på de nuvarande. För den där typen av turande skulle jag inte vilja gå bredare än 95mm (kanske upp till 100 men kör ju 95 själv så...). Det absolut jobbigaste är ju dock längden. Jag hade beslutsångest nu när jag köpte MTN Explore och landade i att jag ändå vill ha 184 utför. Uppför kommer jag dock hela tiden undra varför jag inte gick på 177 istället. Kick turns med långa skidor suger helt enkelt. </p><p></p><p>Med det sagt så går det förstås att knata runt med 2,7 kilo per fot. Jag körde en liknande tur på Enforcer 93 med Shift för två år sen och det funkade (Där pratar vi 3 kilo per fot). När jag fick jämföra back to back med ett par ZeroG med radical2 på så insåg jag dock att skillnaden är enorm</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1221624, member: 83225"] 700g per fot kommer du att märka. Men framför allt skulle jag säga att du kommer att lida av bredden och längden på de nuvarande. För den där typen av turande skulle jag inte vilja gå bredare än 95mm (kanske upp till 100 men kör ju 95 själv så...). Det absolut jobbigaste är ju dock längden. Jag hade beslutsångest nu när jag köpte MTN Explore och landade i att jag ändå vill ha 184 utför. Uppför kommer jag dock hela tiden undra varför jag inte gick på 177 istället. Kick turns med långa skidor suger helt enkelt. Med det sagt så går det förstås att knata runt med 2,7 kilo per fot. Jag körde en liknande tur på Enforcer 93 med Shift för två år sen och det funkade (Där pratar vi 3 kilo per fot). När jag fick jämföra back to back med ett par ZeroG med radical2 på så insåg jag dock att skillnaden är enorm [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
DPS Wailer 112 RPC -> DPS Pagoda Tour 112? Värt en dedikerad turutrustning?
Tillbaka
Topp