Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
DPS Wailer 99 Pure - Marker Tour F12 och NTN Freedom?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="macmac" data-source="post: 1048477" data-attributes="member: 68085"><p>Oj, jag bara antog att dina var 190 eftersom jag själv har ett par sådana (även om den ena skidan nu är paj :/). Intressant att läsa om hur du upplevde att +1 gav bättre längd bakåt för telissvängen, men även acceleration i offpisten och "köttning" i pisten! Tack så hemskt mycket för inputen! Utifrån att du åker på 184 cm på den gamla versionen av 112:an så tänker jag att en midsole montering då borde kunna bli kanon just på w99:an med tanke på det jag nämnde om effektiv kant tidigare. Men det kan säkert fungera med +1 här med.</p><p></p><p>Du har oxå en bra poäng med att det vore lite synd att tynga ner en så lätt skida med en Guardian bindning. Har dock varit skeptisk till att gå över till pin-bindningar, man förlorar väl ändå en del i hård pist i jämförelse med alpinbindningar? Men ju mer jag tänker på det, desto mer sugen blir jag på att sätta dit en Beast eller Kingpin...misstänker dock att Kingpinen blir lite svår att få tag på i år, så frågan är om det är värt att vänta till nästa år med att montera Kingpinen och bara köra telisar på de så länge (har ju ett par pistsmiskare om jag vill åka alpint)...eller om man ska slå till på Beasten redan nu? Vore grymt intressant att veta hur Kingpinens hålbild ser ut..!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="macmac, post: 1048477, member: 68085"] Oj, jag bara antog att dina var 190 eftersom jag själv har ett par sådana (även om den ena skidan nu är paj :/). Intressant att läsa om hur du upplevde att +1 gav bättre längd bakåt för telissvängen, men även acceleration i offpisten och "köttning" i pisten! Tack så hemskt mycket för inputen! Utifrån att du åker på 184 cm på den gamla versionen av 112:an så tänker jag att en midsole montering då borde kunna bli kanon just på w99:an med tanke på det jag nämnde om effektiv kant tidigare. Men det kan säkert fungera med +1 här med. Du har oxå en bra poäng med att det vore lite synd att tynga ner en så lätt skida med en Guardian bindning. Har dock varit skeptisk till att gå över till pin-bindningar, man förlorar väl ändå en del i hård pist i jämförelse med alpinbindningar? Men ju mer jag tänker på det, desto mer sugen blir jag på att sätta dit en Beast eller Kingpin...misstänker dock att Kingpinen blir lite svår att få tag på i år, så frågan är om det är värt att vänta till nästa år med att montera Kingpinen och bara köra telisar på de så länge (har ju ett par pistsmiskare om jag vill åka alpint)...eller om man ska slå till på Beasten redan nu? Vore grymt intressant att veta hur Kingpinens hålbild ser ut..! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
DPS Wailer 99 Pure - Marker Tour F12 och NTN Freedom?
Tillbaka
Topp