Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
DPS Wailer 99 Pure - Marker Tour F12 och NTN Freedom?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johanb" data-source="post: 1048499" data-attributes="member: 12749"><p>En kommentar till att använda TX Pro till alpint som troligtvis är överflödig. </p><p></p><p>Du måste ha något under telis-bälgen där du normalt böjer pjäxan i telissväng. Annars kommer du att böja skon, vilket minskar sullängden och du kommer att tappa skidorna vid belastning. Vid inköpet av TX Pro får man en liten adapter för att fästa i dynafitbindningen där man normalt fäster skarjärnen. Med den adaptern kan man inte trampa igenom skon. Så om du tänker använda TX Pro i annan bindning än dynafit så måste du ha motsvarande.</p><p></p><p>Själv så sumpade jag en av adaptrarna första dagen då jag slängde upp skidorna på axeln... Gjorde istället ett par egna av skärbräda som jag skruvar fast i insertshål för NTN. Funkar bättre.</p><p></p><p>Men det här hade du säkert tänkt på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johanb, post: 1048499, member: 12749"] En kommentar till att använda TX Pro till alpint som troligtvis är överflödig. Du måste ha något under telis-bälgen där du normalt böjer pjäxan i telissväng. Annars kommer du att böja skon, vilket minskar sullängden och du kommer att tappa skidorna vid belastning. Vid inköpet av TX Pro får man en liten adapter för att fästa i dynafitbindningen där man normalt fäster skarjärnen. Med den adaptern kan man inte trampa igenom skon. Så om du tänker använda TX Pro i annan bindning än dynafit så måste du ha motsvarande. Själv så sumpade jag en av adaptrarna första dagen då jag slängde upp skidorna på axeln... Gjorde istället ett par egna av skärbräda som jag skruvar fast i insertshål för NTN. Funkar bättre. Men det här hade du säkert tänkt på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
DPS Wailer 99 Pure - Marker Tour F12 och NTN Freedom?
Tillbaka
Topp