Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Draget korsband
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1319287" data-attributes="member: 13861"><p>Säger som [USER=145112]@zerode[/USER]: sjukgymnastik direkt och tjata på att få magnetröntgen så snabbt det går. Kräv också att få remiss till en bra ortoped som kan korsband, oavsett om det blir operation eller inte så vill du få prata med någon som förstår vilka dina intressen är och vad det handlar om.</p><p></p><p>Jag har dragit bägge mina främre korsband och har klarat mig utan operation i något av dom. Jag gick på rehab direkt för att få ner svullnaden och återfå rörligheten snabbt. Jag använde inte kryckor mer än på resan hem från Kanada och USA (jag gjorde det så svårt för mig som det bara gick...). Det första var 2012 och det andra 2017, och jag åker skidor och cyklar obehindrat utan smärta numera.</p><p></p><p>Det jag definitivt lärt mig är att det gäller att ta kommandot över vården och tjata tills man får den hjälp som man behöver. Så jag hade inte väntat en dag med att kontakta vården och kräva sjukgymnastik.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1319287, member: 13861"] Säger som [USER=145112]@zerode[/USER]: sjukgymnastik direkt och tjata på att få magnetröntgen så snabbt det går. Kräv också att få remiss till en bra ortoped som kan korsband, oavsett om det blir operation eller inte så vill du få prata med någon som förstår vilka dina intressen är och vad det handlar om. Jag har dragit bägge mina främre korsband och har klarat mig utan operation i något av dom. Jag gick på rehab direkt för att få ner svullnaden och återfå rörligheten snabbt. Jag använde inte kryckor mer än på resan hem från Kanada och USA (jag gjorde det så svårt för mig som det bara gick...). Det första var 2012 och det andra 2017, och jag åker skidor och cyklar obehindrat utan smärta numera. Det jag definitivt lärt mig är att det gäller att ta kommandot över vården och tjata tills man får den hjälp som man behöver. Så jag hade inte väntat en dag med att kontakta vården och kräva sjukgymnastik. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Draget korsband
Tillbaka
Topp