Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Draget korsband
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 1326907" data-attributes="member: 57206"><p>Jag drog min medial-menisk för lite över ett år sedan (BHT-skada) och valde operation. Operationen som jag genomgick var meniskreparation och inte menisektomi. Nu bor jag inte i Sverige och fick operationstid ganska omgående vilket underlättade valet. Man har aldrig en negativ kontroll att jämföra med men jag är hittills glad att jag valde att operera. </p><p></p><p>Jag förlorade ca 50% muskelstyrka i det opererade knät under sex veckor med skena låst till 60-90 grader. Efter det gick det relativt smidigt med landsvägscykling efter 12 veckor och mtb efter ca 18 veckor. Jag började spela ishockey nu i oktober igen och har hittills åkt skidor fyra gånger i november utan problem. Jag har haft tillgång till bra rehab med sjukgymnast inriktad på idrott samt styrketränat regelbundet med stort fokus på enbensövningar och dessutom cyklat mycket landsväg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 1326907, member: 57206"] Jag drog min medial-menisk för lite över ett år sedan (BHT-skada) och valde operation. Operationen som jag genomgick var meniskreparation och inte menisektomi. Nu bor jag inte i Sverige och fick operationstid ganska omgående vilket underlättade valet. Man har aldrig en negativ kontroll att jämföra med men jag är hittills glad att jag valde att operera. Jag förlorade ca 50% muskelstyrka i det opererade knät under sex veckor med skena låst till 60-90 grader. Efter det gick det relativt smidigt med landsvägscykling efter 12 veckor och mtb efter ca 18 veckor. Jag började spela ishockey nu i oktober igen och har hittills åkt skidor fyra gånger i november utan problem. Jag har haft tillgång till bra rehab med sjukgymnast inriktad på idrott samt styrketränat regelbundet med stort fokus på enbensövningar och dessutom cyklat mycket landsväg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Draget korsband
Tillbaka
Topp