Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Draget korsband
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="moijeski" data-source="post: 1330312" data-attributes="member: 191921"><p>Om någon läser tråden efter ett draget korsband denna säsong vill jag ge lite uppdate. Besökte den lokala backen idag med resten av alla barnfamiljer. Höjdskillnad~100m, och den brantaste backen benämns ”röd”. Ja inte det häftigaste, men en slalombacke. Hade köpt en ortros på nätet, se bild, för typ 800spänn. Vet inte om den stöder knät eller självförtroendet mer.</p><p>Första åket i en blå backe. Skakade som en liten kanin och kroppens alla muskler var spända som gitarrsträngar när jag kom ner. Men ner kom jag, med ungefär samma teknik som brevidåkande 5 åringar. Sen gick det gudskelov bättre. Åkte i typ två timmar innan det blev för kallt och trist. Vissa rörelser kände jag i knät men i det stora hela gick det bra. Ikväll har jag sjuhelsikes muskelvärk i vaden, men vågar tro att vi åker hela sportlov. Får se hur det känns imorgon… knappast nån bräda eller offpist i vinter, men får gilla läget. Var skitnervös i morse om knät skulle hålla. Mentalt skulle det varit ett stort bakslag om jag inte kunnat åka alls. Så att. Det finns hopp, det e ju trots allt bara 9 månader sen jag drog det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="moijeski, post: 1330312, member: 191921"] Om någon läser tråden efter ett draget korsband denna säsong vill jag ge lite uppdate. Besökte den lokala backen idag med resten av alla barnfamiljer. Höjdskillnad~100m, och den brantaste backen benämns ”röd”. Ja inte det häftigaste, men en slalombacke. Hade köpt en ortros på nätet, se bild, för typ 800spänn. Vet inte om den stöder knät eller självförtroendet mer. Första åket i en blå backe. Skakade som en liten kanin och kroppens alla muskler var spända som gitarrsträngar när jag kom ner. Men ner kom jag, med ungefär samma teknik som brevidåkande 5 åringar. Sen gick det gudskelov bättre. Åkte i typ två timmar innan det blev för kallt och trist. Vissa rörelser kände jag i knät men i det stora hela gick det bra. Ikväll har jag sjuhelsikes muskelvärk i vaden, men vågar tro att vi åker hela sportlov. Får se hur det känns imorgon… knappast nån bräda eller offpist i vinter, men får gilla läget. Var skitnervös i morse om knät skulle hålla. Mentalt skulle det varit ett stort bakslag om jag inte kunnat åka alls. Så att. Det finns hopp, det e ju trots allt bara 9 månader sen jag drog det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Draget korsband
Tillbaka
Topp