Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Drake Bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TokOlof" data-source="post: 67459" data-attributes="member: 38462"><p>Att grundtanken med fångremmar är bra blir vem som helst övertygad om när man får se en bräda som valt att ta en åktur utan förare. Ett problem med fångremmar dock är att när dom behövs, vid fikapauser och vandring så är det ytterst få som använder dom. Däremot när dom åker och brädan sitter fastspänd i skorna så är fångremmen på.</p><p></p><p>En orsak till detta ologiska användande tror jag till stor del beror på att man har en felkonstruerad fångrem som inte är smidig att ha på sig när man går eller svår att använda som parkeringsbroms.</p><p></p><p>En fångrem på 15cm är helt förkastlig i mina ögon och finns bara till för att lura sig själv att man ökat säkerheten på nått sätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TokOlof, post: 67459, member: 38462"] Att grundtanken med fångremmar är bra blir vem som helst övertygad om när man får se en bräda som valt att ta en åktur utan förare. Ett problem med fångremmar dock är att när dom behövs, vid fikapauser och vandring så är det ytterst få som använder dom. Däremot när dom åker och brädan sitter fastspänd i skorna så är fångremmen på. En orsak till detta ologiska användande tror jag till stor del beror på att man har en felkonstruerad fångrem som inte är smidig att ha på sig när man går eller svår att använda som parkeringsbroms. En fångrem på 15cm är helt förkastlig i mina ögon och finns bara till för att lura sig själv att man ökat säkerheten på nått sätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Drake Bindningar
Tillbaka
Topp