Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Dream-Park..vart då i åre???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pineforest" data-source="post: 102309" data-attributes="member: 32844"><p>hur långa är egentligen de sista större hoppen i Duved egentligen?</p><p></p><p>Nån skrev att det vänstra hade en platå på 10 m och den högra var ca 5 m. </p><p>Jag höftade det mindre hoppets platå till 4 brädlängder (ca 6 m) när jag gled förbi, och att man iallafall flyger 7-8 meter om man ska landa mjukt i landningen (och inte landa precis i det sista av platån/början av landningen, som en del olycksamma själar gjorde när jag var där v4).</p><p></p><p>men finns det nån som har gjort någon närmare mätning av hoppen?</p><p>Tanken av att jag skulle ha hoppat på ett hopp med en platå som är större än längden på min student-1a får min att tvivla på måtten.</p><p></p><p>Fast avstånd ser ju kortare ut när man har fart...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pineforest, post: 102309, member: 32844"] hur långa är egentligen de sista större hoppen i Duved egentligen? Nån skrev att det vänstra hade en platå på 10 m och den högra var ca 5 m. Jag höftade det mindre hoppets platå till 4 brädlängder (ca 6 m) när jag gled förbi, och att man iallafall flyger 7-8 meter om man ska landa mjukt i landningen (och inte landa precis i det sista av platån/början av landningen, som en del olycksamma själar gjorde när jag var där v4). men finns det nån som har gjort någon närmare mätning av hoppen? Tanken av att jag skulle ha hoppat på ett hopp med en platå som är större än längden på min student-1a får min att tvivla på måtten. Fast avstånd ser ju kortare ut när man har fart... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Dream-Park..vart då i åre???
Tillbaka
Topp