Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Drömskidan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1025011" data-attributes="member: 138899"><p>HX kräver mer aktiv ¨kning med mer kraft, i alla fall min uppfattning efter ett par provåk på V-werks i fjol.</p><p>Det var bara V-werks som enligt mig kunde mäta sig med HX exakthet och "bett" i pisten</p><p>Vill du ha en mer OP orienterad pistfungerande skida som komplement till V-werks skulle jag rekommendera</p><p>PH 182 (110 mm) eller Cash is King (127 mm) sen finns det ju andra märke oxå, Extrem project 110 t.ex men den har jag inte provåkt. I grunden handlar det om hur mycket pist du vill ha i offpistskidan. Jag föredrar bra pistegenskaper då merparten av min åkning är i det med lite avstickare ut så fort det finns möjlighet och här i Sverige/Norge är det ju oftas inga "bottenlöst puser" förhållanden så då duger mina PH väl.</p><p></p><p>//GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1025011, member: 138899"] HX kräver mer aktiv ¨kning med mer kraft, i alla fall min uppfattning efter ett par provåk på V-werks i fjol. Det var bara V-werks som enligt mig kunde mäta sig med HX exakthet och "bett" i pisten Vill du ha en mer OP orienterad pistfungerande skida som komplement till V-werks skulle jag rekommendera PH 182 (110 mm) eller Cash is King (127 mm) sen finns det ju andra märke oxå, Extrem project 110 t.ex men den har jag inte provåkt. I grunden handlar det om hur mycket pist du vill ha i offpistskidan. Jag föredrar bra pistegenskaper då merparten av min åkning är i det med lite avstickare ut så fort det finns möjlighet och här i Sverige/Norge är det ju oftas inga "bottenlöst puser" förhållanden så då duger mina PH väl. //GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Drömskidan
Tillbaka
Topp