Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Dropp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Malmros" data-source="post: 22368" data-attributes="member: 14169"><p>Det var ju tråkigt att folk är skeptiska till vad andra skriver om sina egna prestationer. Kände mig bara tvungen att rättfärdiga mitt egna 15-meters drop. Det var säsongen 99/00 i Val Thoréns. Alla som spenderat en längre tid där vet vilken klippa laxen är. Den har lite olika höjder att droppa från. Den högsta var vid tillfället 19 meter vertikalt och den näst högsta var 15 meter. Då väder och vind flyttar runt och packar snön olika så bekräftade vi dessa höjder genom att mäta med rep.</p><p>Det var j-vligt högt och det känndes som evigheter innan jag landade. Samtidigt var det värsta adrenalinkicken. </p><p>Fotobevis finnes. Almbum 39. Kankske inte det bästa fotot och framför allt inte den bästa kroppspositionen. Men men, man ska ju börja nånstans.</p><p>Desto bättre blev fotot på ett 10-meters drop taget i mars i år. Album 61. Vinklen talar inte riktigt för att det är 10 meter men då jag inte vill ljuga om höjden på mina drop så mätte vi denna klippan också.</p><p>Ha det fett!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Malmros, post: 22368, member: 14169"] Det var ju tråkigt att folk är skeptiska till vad andra skriver om sina egna prestationer. Kände mig bara tvungen att rättfärdiga mitt egna 15-meters drop. Det var säsongen 99/00 i Val Thoréns. Alla som spenderat en längre tid där vet vilken klippa laxen är. Den har lite olika höjder att droppa från. Den högsta var vid tillfället 19 meter vertikalt och den näst högsta var 15 meter. Då väder och vind flyttar runt och packar snön olika så bekräftade vi dessa höjder genom att mäta med rep. Det var j-vligt högt och det känndes som evigheter innan jag landade. Samtidigt var det värsta adrenalinkicken. Fotobevis finnes. Almbum 39. Kankske inte det bästa fotot och framför allt inte den bästa kroppspositionen. Men men, man ska ju börja nånstans. Desto bättre blev fotot på ett 10-meters drop taget i mars i år. Album 61. Vinklen talar inte riktigt för att det är 10 meter men då jag inte vill ljuga om höjden på mina drop så mätte vi denna klippan också. Ha det fett! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Dropp
Tillbaka
Topp