Drum n Bass eller Dubstep?

• Trådstartare Trådstartare KungMartin
  • Start datum Start datum
K

KungMartin

Guest
Personligen blir jag fett sne på dubstep. Låter oftast bara drygt i öronen. Finns en eller två låtar jag gillar hittills. Och det är inte för att jag lyssnar på för lite. Hör det hela tiden och överallt, dessutom vänner som lyssnar en hel del.

Personligen föredrar man DnB.

Om ni e nyfikna är mina ända favorit dubstep låtar Flux Pavillion remixen på Cracks. Och såklart Sierra Leone me Mt Eden.

DnB är så mkt att jag ej kan rabla upp allt. Men ja lyssnar på Noisia, Black Sun Empire, Spor, Bachelors of Science, Druid, Facing Jinx, Indivision m. fl.

Vad föredrar ni?

Senast ändrad:
du är medveten om att dubstep är en ganska bred genre och inte bara skrillex och liknande wubwubwubidubdub väl? sen förstår jag inte riktigt vad drum n bass och dubstep har med varandra att göra och varför man måste föredra något av dom. trevligt med en musiktråd dock

haha.

har jag nämt skrillex eller? ;p och som sagt hör jag dub rätt ofta, mkt genom vänner.

man måste väl inte gilla den ena eller den andra, men jag råkar föredrar den ena ;p detta är inte nödvändigtvis en VS tråd (:

Senast ändrad:
nej det var jag som nämnde skrillex, det är många som inte vet något om dubstep förutom just den sorten och sedan säger att dubstep är dåligt, drygt och allt möjligt knas och det känns ganska dumt

fast som sagt har jag hört en hel del. jag brukar oftast låta folk lyssna på det dom gillar, men ibland måste jag bara ingripa med min otroliga musiksmak ;)

Du nämnde ju flux pavillion och sierra leone. Seriöst? Gillar inte att hata på folks musiksmak, men de två artisterna är ju sånt jag brukar skämta om när det kommer till dubstep. Du är säkert en schysst kille annars! :) Här får du lite tips på sånt jag gillar.

Ny bra dubstep, släppt på skivbolaget Deep Medi. Jazzigt och bra baslinje:

Burial(känner ni inte till Burial så lär ni vilja lyssna):

Och för er som känner ett behov av lite bas/äldre dubstep:

Den nya hipstermusiken är väl snarare tech-house och berlintechno.

Det låter ju precis som mainstreampoppig dubstep! :) Det är för enkelt och stereotypt. Skrillex är ju mer intressant. Och dub och dubstep är inte samma sak; Skrillex är inte i närheten av någon av dessa genrer.
Gillar inte alls Skrillex, men går inte att förneka att han har skapat ett eget sound, något som inte helt kan sägas om t.ex. Flux Pavillion och Sierra Leone.

ehm. Sierra Leone är väl namn på låten?

Dom va iaf innan Skrillex, så om du tkr det låter likt (vilket det verkligen inte gör, speciellt inte Flux Pavillion remixen), å säger det ju hur original han är. unikt sound my ass, han är bara ett homse med ful side cut :p

Skrillex o Flux är ju mer likt varandra än den original dubstepen.
original dubstepen får man inte dubstepnacke av
och mt. eden är ju ganska lugn dustep

Själv föredrar den ösigare "nya" dubstep stilen.
Flux Pavilion, Skrillex, Doctor P, Figure(drumstep) hör till favoriterna.
Jag blir glad när skrillex spelas på radion (P3).
Även om jag lyssnat på låtarna för ett halvår sedan.
De e bra skit, som drar igång ett!

Ett Flux tips

Tillbaka
Topp