DTS tracker 2/Ortovox 3+/Arva 3+

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Tjenare alla puder rävar med gigantisk transceiverkunskap där ute!

Nu är det så att jag till vintern skall inhandla ett lavinkit och även ryggsäck till detta, såg på sport-conrad att de hade fina priser på k2 pilchuck ryggsäck med transa, spade och sond i ett paket.

Finns 3 olika transor i min prisklass och dessa är tracker 2, ortovox 3+ och Arva 3+. Har inte så stor kunskap om transceivers och undrar därför vilken av dessa som är bäst/prisvärdast? Tror det skiljer ca 40€ mellan Ortovoxen som är dyrast och Arvan som är billigast, Trackern ligger någonstans där emellan.

sök på ortovox eller arva så får du hur mycket information som helst.

Undvik Ortovox3+. Den är både svindyr och har fått väldigt dåligt resultat i de tester den varit med i. Uppför sig väldigt konstigt och missvisande gällande avstånd och riktning.
Om du måste gå för någon av de ovanstående så har Arva3+ en bra räckvidd men dock en sämre multisökfunktion och avflaggning. Tracker2:s fördelar är att den är väldigt lättanvänd och även denna har en helt ok räckvidd.
Är det endast de du beskriver som du har möjligheten att välja på eller kan du även välja andra i paketet?
Av det som i övrigt finns på marknaden hade jag istället rekommenderat dig att köpa Pieps DSP, Mammut Element eller Mammut Pulse. Allihopa är mycket bättre än de tre du själv ger förslag på.

Tillbaka
Topp