Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Duckstance Hendryx PH
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="cojo" data-source="post: 1055664" data-attributes="member: 14492"><p>Tack för svar! Det lutar nog åt att jag monterar traditionellt...</p><p></p><p>Angående freedom är jag dock lite frågande. Har inte hört om de problem du beskriver, utan i de recensioner jag läst har man upplevt samma stabilitet men med lägre vikt. Så här sammanfattar t.ex Outside sitt test av bindningen:</p><p></p><p>"Smooth, kraftfull och effektiv”, var sammanställningen från en av teståkarna. SLUTSATS: Para ihop dem med de bredaste skidor du äger. 1500 gram.</p><p>TURANDE: 4 / KRAFT: 4,5</p><p></p><p>Den främre skruven som du nämner tar ju bara upp kraften från förspänningen av fjädern. Det vridande momentet samt de laterala krafterna som bildas belastar ju inte denna skruv (isåfall bara minimalt). Dessutom, när ett för stort vrid uppstår ska ju bindningen lösa ut vilket är hela idéen med konstruktionen. Skulle den främre infästningen paja innan bindningen löser ut, så har de gjort en riktig konstruktionsmiss. De stora laterala krafterna tas ju fortfarande upp av ett stabilt metallchassi som är infäst med 6 skruvar i skidan, i likhet med freeride.</p><p></p><p>Kan ju även tillägga att jag väger endast 67 kg, så det påverkar ju också en del.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cojo, post: 1055664, member: 14492"] Tack för svar! Det lutar nog åt att jag monterar traditionellt... Angående freedom är jag dock lite frågande. Har inte hört om de problem du beskriver, utan i de recensioner jag läst har man upplevt samma stabilitet men med lägre vikt. Så här sammanfattar t.ex Outside sitt test av bindningen: "Smooth, kraftfull och effektiv”, var sammanställningen från en av teståkarna. SLUTSATS: Para ihop dem med de bredaste skidor du äger. 1500 gram. TURANDE: 4 / KRAFT: 4,5 Den främre skruven som du nämner tar ju bara upp kraften från förspänningen av fjädern. Det vridande momentet samt de laterala krafterna som bildas belastar ju inte denna skruv (isåfall bara minimalt). Dessutom, när ett för stort vrid uppstår ska ju bindningen lösa ut vilket är hela idéen med konstruktionen. Skulle den främre infästningen paja innan bindningen löser ut, så har de gjort en riktig konstruktionsmiss. De stora laterala krafterna tas ju fortfarande upp av ett stabilt metallchassi som är infäst med 6 skruvar i skidan, i likhet med freeride. Kan ju även tillägga att jag väger endast 67 kg, så det påverkar ju också en del. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Duckstance Hendryx PH
Tillbaka
Topp