Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Duckstance Hendryx PH
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maglof" data-source="post: 1055707" data-attributes="member: 144797"><p>Det du skriver om hur kraften tas upp kan ju vara rätt, jag har inte kollat konstruktionen så väldigt noga. Jag misstänker att en del kraft förs över till skruven på det ena eller andra sättet. Jag har även hört att det är så från en erkänd skidbutik och person där som jag litar på.</p><p></p><p>Hur det än ligger till med den saken har jag sett den främre skruven ryckas ur skidan vid vurpa utan att bindningen (NTN Freedom) löste ut. Om det berodde på otur, konstruktionsfel eller något annat kan jag inte uttala mig om. Jag väljer själv att inte chansa och åker på freeride. Jag har fått freeride att lösa ut 2ggr på alla år och då har det varit helt korrekt. </p><p></p><p>Ett par utmärkt duktiga telisåkare jag känner åker på freedom (& freeride) och har inga problem med det. Personligen väljer jag för min del att inte chansa och åker på freeride, </p><p></p><p>Någon gång när jag får läge kanske jag testar Freedom själv men just nu vill jag inte chansa. Beroende på din vikt och din teknik kanske Freedom funkar för dig generellt, det kan jag inte bedöma. Jag skulle personligen i alla fall inte sätta den bindningen på en skida med 110mm midja, jag anar att Freedom inte är tillräckligt styv och har hört det från vissa åkare. (Men visst, om du jämför med en gammal G3-vajerbindning som jag hade i många år så är ju freedom styvare, så det beror ju på)</p><p></p><p>Om du åker mest pist som du skriver tycker jag svaret är givet (dvs. Freeride). Kolla landslagen i telemark - ingen åker väl freedom? </p><p>Freerideåkare som Per Jonsson och Joonas Karhuma lär väl också åka freeride. Enda gången Freedom är bättre är väl i turandet men när jag är långt bort från anläggningen så vill jag ha något som jag tror håller som bäst, dvs Freeride.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maglof, post: 1055707, member: 144797"] Det du skriver om hur kraften tas upp kan ju vara rätt, jag har inte kollat konstruktionen så väldigt noga. Jag misstänker att en del kraft förs över till skruven på det ena eller andra sättet. Jag har även hört att det är så från en erkänd skidbutik och person där som jag litar på. Hur det än ligger till med den saken har jag sett den främre skruven ryckas ur skidan vid vurpa utan att bindningen (NTN Freedom) löste ut. Om det berodde på otur, konstruktionsfel eller något annat kan jag inte uttala mig om. Jag väljer själv att inte chansa och åker på freeride. Jag har fått freeride att lösa ut 2ggr på alla år och då har det varit helt korrekt. Ett par utmärkt duktiga telisåkare jag känner åker på freedom (& freeride) och har inga problem med det. Personligen väljer jag för min del att inte chansa och åker på freeride, Någon gång när jag får läge kanske jag testar Freedom själv men just nu vill jag inte chansa. Beroende på din vikt och din teknik kanske Freedom funkar för dig generellt, det kan jag inte bedöma. Jag skulle personligen i alla fall inte sätta den bindningen på en skida med 110mm midja, jag anar att Freedom inte är tillräckligt styv och har hört det från vissa åkare. (Men visst, om du jämför med en gammal G3-vajerbindning som jag hade i många år så är ju freedom styvare, så det beror ju på) Om du åker mest pist som du skriver tycker jag svaret är givet (dvs. Freeride). Kolla landslagen i telemark - ingen åker väl freedom? Freerideåkare som Per Jonsson och Joonas Karhuma lär väl också åka freeride. Enda gången Freedom är bättre är väl i turandet men när jag är långt bort från anläggningen så vill jag ha något som jag tror håller som bäst, dvs Freeride. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Duckstance Hendryx PH
Tillbaka
Topp