Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Duckstance och stoppers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PhatFred" data-source="post: 1001254" data-attributes="member: 9336"><p>Ponera följande:</p><p>1. Man har ett par 110-skidor som man vill ducka.</p><p>2. Man vrider in bindningen så att skistopperns böjaxel flyttas 5 mm (och jag vet inte om det öht blir så mkt i verkligheten).</p><p></p><p>Då motsvarar avståndet axelcentrum-kant en rakmonterad 100-skida på insidan och en 120-skida på utsidan.</p><p>Om man då monterar en 120-stopper för att anpassa efter utsidan, så lägger den sig ju 10 mm längre ut på insidan än vad den borde - och det känns som det skulle bli ett problem...</p><p></p><p>Så, hur är det med verkligheten? Flyttar stoppern sig mkt mindre vid duck-vridning så problemet aldrig uppstår? Eller får man bocka om stopperarmarna? Och hur gör man isf det bäst? Eller skaffar man t.o.m. en 100-och en 120-stopper, slaktar dem och bygger två assymetriska...?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PhatFred, post: 1001254, member: 9336"] Ponera följande: 1. Man har ett par 110-skidor som man vill ducka. 2. Man vrider in bindningen så att skistopperns böjaxel flyttas 5 mm (och jag vet inte om det öht blir så mkt i verkligheten). Då motsvarar avståndet axelcentrum-kant en rakmonterad 100-skida på insidan och en 120-skida på utsidan. Om man då monterar en 120-stopper för att anpassa efter utsidan, så lägger den sig ju 10 mm längre ut på insidan än vad den borde - och det känns som det skulle bli ett problem... Så, hur är det med verkligheten? Flyttar stoppern sig mkt mindre vid duck-vridning så problemet aldrig uppstår? Eller får man bocka om stopperarmarna? Och hur gör man isf det bäst? Eller skaffar man t.o.m. en 100-och en 120-stopper, slaktar dem och bygger två assymetriska...? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Duckstance och stoppers
Tillbaka
Topp