Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance på Sanouk?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 190406" data-attributes="member: 1008"><p>Min personlíga åsikt är att en tappad skida vid offpiståkning kan vara betydligt värre än en som inte löser ut när du kraschar. Förutom obehaget att leta efter en skida i puder som kan vara förgäves så kan en tappad skida innebära en krasch som är betydligt värre än ett utdraget korsband. Det senare gäller ju dock bara om du åker på ställen där du inte ska/får trilla, vet inte hur mycket du åker på dylika platser.</p><p></p><p>Åker själv på gamla Salomon 977(tror jag dom heter) racebindningar som jag hade då jag var aktiv, i princip helt i metall och din på 14-20. Dessa löser i princip aldrig ut och det är så jag vill ha det.</p><p>Har inte så stor koll på Look men jag antar att P18 går till 18 i din och därmed är de hårdaste du har att välja mellan. En sak att tänka på är dock att Look/Rossignol bindningar är hopplösa att få på i lössnö och/eller om du har snö under pjäxan, detta har hållt mig borta från dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 190406, member: 1008"] Min personlíga åsikt är att en tappad skida vid offpiståkning kan vara betydligt värre än en som inte löser ut när du kraschar. Förutom obehaget att leta efter en skida i puder som kan vara förgäves så kan en tappad skida innebära en krasch som är betydligt värre än ett utdraget korsband. Det senare gäller ju dock bara om du åker på ställen där du inte ska/får trilla, vet inte hur mycket du åker på dylika platser. Åker själv på gamla Salomon 977(tror jag dom heter) racebindningar som jag hade då jag var aktiv, i princip helt i metall och din på 14-20. Dessa löser i princip aldrig ut och det är så jag vill ha det. Har inte så stor koll på Look men jag antar att P18 går till 18 i din och därmed är de hårdaste du har att välja mellan. En sak att tänka på är dock att Look/Rossignol bindningar är hopplösa att få på i lössnö och/eller om du har snö under pjäxan, detta har hållt mig borta från dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance på Sanouk?
Tillbaka
Topp