Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance på Sanouk?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="powder4everYEAH" data-source="post: 192227" data-attributes="member: 45025"><p>Oh my, vilken intressant tråd mina vänner! Tänkte att jag kunde bidra med lite färsk hands on erfarenhet på ämnet. Kom precis hem från ett par månader på NZ och hade lyckan att ha med mig ett par Duck monterade Hendryx ner (151-108-141 på 172). </p><p></p><p>Har även av olika anledningar kört samma skida med tre olika slags monteringar så jämförelserna är än mer relevanta (hade ju annars varit nära tillhands att berömma de goda egenskaperna hos skidan enbart).</p><p></p><p>Så, faktum är att du BLIR starkare för du använder musklerna på ett annorlunda och mer naturligt sätt. (en intressant parentes är dock att musklerna av ngn anledning verkar ha förflyttat sig mer till insidan av benen än utsidan). Men framför allt har du ett sjukt mkt bättre tryck i skidåkningen. Du får med duck en power som skjuter upp dig i nästa sväng tack vare att du i duck har möjlighet till mer 50/50 tryck på skidan. Var inte rädd för att bredda stancen bara, inte minst i puder eller tung blötsnö. </p><p></p><p>Hade dock oturen att dra bindningarna ur skidan (vilket ev. kan vara en av de få nackdelarna då förstärkningarna visst sitter lite olika på olika skidor och inte alltid anpassat till duck tror jag). Så vad hände? Snubben som monterade tillbaka bindningarna satte dem bak och off center (mot mitten av skidornas innerkant) vilket var helt VÄRDELÖST!! Det gick inte att utnyttja skidan på 50/50 då innerskidans ytterkant var "för långt ut". I ren desperation var jag tvungen att montera om dem igen (stackars skidor), den här gången center/center. Helt klart bättre än det förra men inte lika bra som med duckstance. </p><p></p><p>Så, av tre möjliga säger jag lätt Duck. Så ärligt - på med duck fredrik. du kommer inte att ångra dig!!</p><p></p><p></p><p>Kör hårt o landa mjukt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="powder4everYEAH, post: 192227, member: 45025"] Oh my, vilken intressant tråd mina vänner! Tänkte att jag kunde bidra med lite färsk hands on erfarenhet på ämnet. Kom precis hem från ett par månader på NZ och hade lyckan att ha med mig ett par Duck monterade Hendryx ner (151-108-141 på 172). Har även av olika anledningar kört samma skida med tre olika slags monteringar så jämförelserna är än mer relevanta (hade ju annars varit nära tillhands att berömma de goda egenskaperna hos skidan enbart). Så, faktum är att du BLIR starkare för du använder musklerna på ett annorlunda och mer naturligt sätt. (en intressant parentes är dock att musklerna av ngn anledning verkar ha förflyttat sig mer till insidan av benen än utsidan). Men framför allt har du ett sjukt mkt bättre tryck i skidåkningen. Du får med duck en power som skjuter upp dig i nästa sväng tack vare att du i duck har möjlighet till mer 50/50 tryck på skidan. Var inte rädd för att bredda stancen bara, inte minst i puder eller tung blötsnö. Hade dock oturen att dra bindningarna ur skidan (vilket ev. kan vara en av de få nackdelarna då förstärkningarna visst sitter lite olika på olika skidor och inte alltid anpassat till duck tror jag). Så vad hände? Snubben som monterade tillbaka bindningarna satte dem bak och off center (mot mitten av skidornas innerkant) vilket var helt VÄRDELÖST!! Det gick inte att utnyttja skidan på 50/50 då innerskidans ytterkant var "för långt ut". I ren desperation var jag tvungen att montera om dem igen (stackars skidor), den här gången center/center. Helt klart bättre än det förra men inte lika bra som med duckstance. Så, av tre möjliga säger jag lätt Duck. Så ärligt - på med duck fredrik. du kommer inte att ångra dig!! Kör hårt o landa mjukt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance på Sanouk?
Tillbaka
Topp