Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance på Sanouk?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steepndeep" data-source="post: 420501" data-attributes="member: 13343"><p>Kan inte låta bli att ge mig in i tråden. Monterade ett par Hendryx Rhino Chaser med duckstance i julas. Skälet var att jag vid knäböj på gym har fötterna i ett hyfsat V samt kände att det kunde vara värt ett test. Monterade som följer</p><p></p><p>1 Tådelen i princip mitt i skidan (enligt Henrik)</p><p>2 Sedan körde jag bakdelen maximalt ut åt ena hållet och monterade. Klippte av skistoppern på yttersidan och vips så fungerar alla bindningar på hur breda skidor som helst.</p><p></p><p>Noterade egentligen ingen superskillnad utom att det kändes väldigt naturligt att åka och att man kan lägga ned grymt mycket i pist. Ingen nackdel whatsoever vad jag kan se.</p><p></p><p>Monterade både fram och bakbindningarna på egna plattor så att jag kan flytta runt dem som jag vill utan att borra nya hål i skidan. Gör också att bindningen sitter som berget med 7 skruvar per bindningsdel. Inga urryckta bindningar här inte.</p><p></p><p>Kan bara instämma, go duck.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steepndeep, post: 420501, member: 13343"] Kan inte låta bli att ge mig in i tråden. Monterade ett par Hendryx Rhino Chaser med duckstance i julas. Skälet var att jag vid knäböj på gym har fötterna i ett hyfsat V samt kände att det kunde vara värt ett test. Monterade som följer 1 Tådelen i princip mitt i skidan (enligt Henrik) 2 Sedan körde jag bakdelen maximalt ut åt ena hållet och monterade. Klippte av skistoppern på yttersidan och vips så fungerar alla bindningar på hur breda skidor som helst. Noterade egentligen ingen superskillnad utom att det kändes väldigt naturligt att åka och att man kan lägga ned grymt mycket i pist. Ingen nackdel whatsoever vad jag kan se. Monterade både fram och bakbindningarna på egna plattor så att jag kan flytta runt dem som jag vill utan att borra nya hål i skidan. Gör också att bindningen sitter som berget med 7 skruvar per bindningsdel. Inga urryckta bindningar här inte. Kan bara instämma, go duck. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance på Sanouk?
Tillbaka
Topp