Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
duckstance vs flatstance
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mats_Maverick" data-source="post: 526731" data-attributes="member: 69694"><p>Min första fråga är: skall du friåka eller köra park? Är det park som gäller glöm allt jag skriver nedanför!</p><p>Freeride:</p><p>För att kunna hålla ett effektivt skär på hälsidan (= med ha kontroll) måste du kunna rotera överkroppen och skjuta in höften. Har du duckstance är detta en omöjlighet. En optimal friåknings set-up är typ 5-8 grader på bakfoten och c.a 20-30 grader fram. Då får du en optimal surfstance och kan köra med kontroll. Switch är inga problem heller. För mer tips om huir du skall positionera kroppen kolla in hur surfare gör heelside carves på youtube.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mats_Maverick, post: 526731, member: 69694"] Min första fråga är: skall du friåka eller köra park? Är det park som gäller glöm allt jag skriver nedanför! Freeride: För att kunna hålla ett effektivt skär på hälsidan (= med ha kontroll) måste du kunna rotera överkroppen och skjuta in höften. Har du duckstance är detta en omöjlighet. En optimal friåknings set-up är typ 5-8 grader på bakfoten och c.a 20-30 grader fram. Då får du en optimal surfstance och kan köra med kontroll. Switch är inga problem heller. För mer tips om huir du skall positionera kroppen kolla in hur surfare gör heelside carves på youtube. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
duckstance vs flatstance
Tillbaka
Topp