Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 418495" data-attributes="member: 12152"><p>Tyvärr har jag aldrig testat duck, så jag kan inte kommentera när det gäller värdet av att montera snett eller hur mycket vinkel du ska välja. Jag kör Sanouken med vanlig montering och är väldigt nöjd med det. </p><p></p><p>Rent mekaniskt tror jag att skillnaden är försumbar när det gäller kraftvinklar och annat för bindningens funktion. </p><p></p><p>Min monteringsguide är fortfarande "nästan klar". Jag får väl ta mig i kragen och fixa till det. Jag kan ju säga att den metoden jag använder hade fungerat ypperligt för att montera duck med god precision. Mitt råd är att ta en lång linjal/stålskala och rita upp ett streck som ska vara centrumlinjen på bindningen. Använd sedan den linjen som stöd i monteringen. Hade du funnits i närheten så hade jag kunnat fixa monteringen åt dig. </p><p></p><p>Skidstoppern är väl inga problem. Ta en avsågad stav eller annat metallrör och böj tills det blir bra. Undvik att böja tillbaka för många gånger bara, för då försvagas armarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 418495, member: 12152"] Tyvärr har jag aldrig testat duck, så jag kan inte kommentera när det gäller värdet av att montera snett eller hur mycket vinkel du ska välja. Jag kör Sanouken med vanlig montering och är väldigt nöjd med det. Rent mekaniskt tror jag att skillnaden är försumbar när det gäller kraftvinklar och annat för bindningens funktion. Min monteringsguide är fortfarande "nästan klar". Jag får väl ta mig i kragen och fixa till det. Jag kan ju säga att den metoden jag använder hade fungerat ypperligt för att montera duck med god precision. Mitt råd är att ta en lång linjal/stålskala och rita upp ett streck som ska vara centrumlinjen på bindningen. Använd sedan den linjen som stöd i monteringen. Hade du funnits i närheten så hade jag kunnat fixa monteringen åt dig. Skidstoppern är väl inga problem. Ta en avsågad stav eller annat metallrör och böj tills det blir bra. Undvik att böja tillbaka för många gånger bara, för då försvagas armarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance!
Tillbaka
Topp