Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Monis" data-source="post: 457814" data-attributes="member: 58784"><p>Ett problem men duckstance på vanliga skidor som är gjorda för vanlig montering är att bindningens skruvar hamnar utanför förstärkningen och lättare slits loss. OM nu blir så att bindningen monteras utanför en förstärkning vill säga... Det var det Hendryx svamlade om iaf när han skulle montera mina...</p><p></p><p>Har för mig att Hendryx har testskidor med duck... Kolla med Henrik!</p><p></p><p>Angående switchåkning; Jag är ingen större talang på parkåkning eller switch, men jag märker ingen större skillnad mellan vanlig montering eller duck i switch!</p><p></p><p>Många alpina åkare kör faktiskt med duck. Det finns nämligen racepjäxor som är byggda duck!</p><p></p><p>Angående årets modell och förra årets Dynastar pro rider. The word on the street är att de mjukat upp den och kanske ändrat geometriskt också?</p><p></p><p>Allmänt om duckstance är att det skonar knän, man får mer kraft och det känns mer naturligt! T.ex. blir det lättare att åka på fetare skidor, de känns snabbare från kant till kant osv. Mina Hendryx har måtten 146-104-141 och de känns rappare från kant till kant än vanliga pistskidor! Om det beror duckstancen vet jag inte exakt eftersom jag inte testat mina skidor utan duck. Men skidor som är smalare, ca 100mm, känns bra mycket mer under fötterna med vanlig montering. Men det är min uppfatting!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Monis, post: 457814, member: 58784"] Ett problem men duckstance på vanliga skidor som är gjorda för vanlig montering är att bindningens skruvar hamnar utanför förstärkningen och lättare slits loss. OM nu blir så att bindningen monteras utanför en förstärkning vill säga... Det var det Hendryx svamlade om iaf när han skulle montera mina... Har för mig att Hendryx har testskidor med duck... Kolla med Henrik! Angående switchåkning; Jag är ingen större talang på parkåkning eller switch, men jag märker ingen större skillnad mellan vanlig montering eller duck i switch! Många alpina åkare kör faktiskt med duck. Det finns nämligen racepjäxor som är byggda duck! Angående årets modell och förra årets Dynastar pro rider. The word on the street är att de mjukat upp den och kanske ändrat geometriskt också? Allmänt om duckstance är att det skonar knän, man får mer kraft och det känns mer naturligt! T.ex. blir det lättare att åka på fetare skidor, de känns snabbare från kant till kant osv. Mina Hendryx har måtten 146-104-141 och de känns rappare från kant till kant än vanliga pistskidor! Om det beror duckstancen vet jag inte exakt eftersom jag inte testat mina skidor utan duck. Men skidor som är smalare, ca 100mm, känns bra mycket mer under fötterna med vanlig montering. Men det är min uppfatting! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duckstance?
Tillbaka
Topp