Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
duckstance
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 1028705" data-attributes="member: 12483"><p>Knappast nåt problem med det. Opus är ju inte den allra bredaste fetingen men genom att placera hälen närmare kanten på skidan "trollar" man bort lite av känslan av en bred skida. Detta märks naturligtvis mest på hårt eller medelhårt underlag medan i mjukt puder är det sannolikt vilket som. Om man däremot går randonée ska man nog ha traditionellt montage (vilket också nämns i en relaterad artikel ovan). </p><p></p><p>Jag kör Hendryx Funk med duckmontering och märker ärligt talat inte så mycket av montaget. Möjligen kan jag trycka in innerknät mot pisten på lite mer naturligt sätt i svänginitieringen. Testade f ö Hendryx Cash (127 mm!) i helgen och där tror jag att den hade upplevts som betydligt "plankigare" utan duckmontage. Testade bara i pist förstås.</p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 1028705, member: 12483"] Knappast nåt problem med det. Opus är ju inte den allra bredaste fetingen men genom att placera hälen närmare kanten på skidan "trollar" man bort lite av känslan av en bred skida. Detta märks naturligtvis mest på hårt eller medelhårt underlag medan i mjukt puder är det sannolikt vilket som. Om man däremot går randonée ska man nog ha traditionellt montage (vilket också nämns i en relaterad artikel ovan). Jag kör Hendryx Funk med duckmontering och märker ärligt talat inte så mycket av montaget. Möjligen kan jag trycka in innerknät mot pisten på lite mer naturligt sätt i svänginitieringen. Testade f ö Hendryx Cash (127 mm!) i helgen och där tror jag att den hade upplevts som betydligt "plankigare" utan duckmontage. Testade bara i pist förstås. /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
duckstance
Tillbaka
Topp