Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Duckstanceteori
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 519865" data-attributes="member: 47005"><p>Håller helt med Kalle!</p><p></p><p>Var själv emot duck när jag först fick höra om det. Nu när jag kört med det ett tag så skulle jag som Kalle säger kommer jag nog aldrig att montera mina fetare skidor rakt igen.</p><p></p><p>Jag vet inte så mycket om vad som händer med benet, vinklar, krafter o.s.v när man kör duckat men jag gillar helt klart känslan.</p><p></p><p>Själv så orkar jag inte hålla på och bryta ner tekniker, material, underlag o.s.v (finns så många andra här på FR som gillar att gå in på skidåkningens kvantmekanik) men jag förstår heller inte varför alla ska va så jävla skeptiska???</p><p></p><p>Det är ju bara att testa! Gillar du det inte så går det alltid att plugga igen hålen och montera bindningen rakt igen. Det är minst lika tröttsamt att lyssna på alla bakåtsträvare som att lyssna på alla teknikfreaks som ska in och analysera varenda liten detalj hela tiden. Dock så krävs ju sådant för att utvecklingen ska gå framåt så jag är högst tacksam att det finns folk som orkar.</p><p></p><p>Vad har bakåtsträvande människor någonsin gjort för att utveckla skidåkningen?</p><p></p><p>Testa och om du inte gillar det så skit i det...</p><p></p><p>Jeffa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 519865, member: 47005"] Håller helt med Kalle! Var själv emot duck när jag först fick höra om det. Nu när jag kört med det ett tag så skulle jag som Kalle säger kommer jag nog aldrig att montera mina fetare skidor rakt igen. Jag vet inte så mycket om vad som händer med benet, vinklar, krafter o.s.v när man kör duckat men jag gillar helt klart känslan. Själv så orkar jag inte hålla på och bryta ner tekniker, material, underlag o.s.v (finns så många andra här på FR som gillar att gå in på skidåkningens kvantmekanik) men jag förstår heller inte varför alla ska va så jävla skeptiska??? Det är ju bara att testa! Gillar du det inte så går det alltid att plugga igen hålen och montera bindningen rakt igen. Det är minst lika tröttsamt att lyssna på alla bakåtsträvare som att lyssna på alla teknikfreaks som ska in och analysera varenda liten detalj hela tiden. Dock så krävs ju sådant för att utvecklingen ska gå framåt så jag är högst tacksam att det finns folk som orkar. Vad har bakåtsträvande människor någonsin gjort för att utveckla skidåkningen? Testa och om du inte gillar det så skit i det... Jeffa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Duckstanceteori
Tillbaka
Topp