Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Duckstanceteori
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 520893" data-attributes="member: 34110"><p>Skrämmande nog så tror jag att detta exempel visar att det blir <em>omöjligt att välta kanoten</em>.</p><p>Om den inte är väldigt smal, och eftersom exemplet ämnar bevisa duckstance fördelar på breda skidor....</p><p></p><p>Men jag förstår vad du menar. Tror jag, men det motbevisar vad du säger. Vill du välta kanoten så skall du ha en fot i mitten och en fot på kanten <em>åt det håll du vill välta</em>.</p><p></p><p>Lustigt nog ger samma tänk med en rak pjäxa och svag inåtrotation i knäet större tryck på innerkantens brätte osv.</p><p></p><p>Jag måste nog räkna litegrann på denna sista formulering av den konstiga tanken att fördel åt ena hållet även skulle ge fördel åt andra.</p><p></p><p>Finns det verkligen en chans att det resonemanget håller? </p><p>En lutning i pjäxans styva skaft borde ge en omedelbarare kraftöverföring än att luta/flexa pjäxan framåt så att hälen greppar i "läsidan" och drar med den upp på kant?</p><p></p><p>Ill be back när jag klottrat lite kraftvektorer.</p><p></p><p></p><p>Jag har nog bara läst en som snabbt slutade med "shut up and shred the gnar" eller nåt annat helylleamerikanskt. :D</p><p></p><p>För några år sedan gick ju ryktet att Seth Morrisson körde duck tills han postade något i stil med: "montera som vanligt och sluta suga" på K2's forum.</p><p>(någon som känner seth som kan meddela om han var ironisk eller ärlig?)</p><p></p><p>-peace</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 520893, member: 34110"] Skrämmande nog så tror jag att detta exempel visar att det blir [i]omöjligt att välta kanoten[/i]. Om den inte är väldigt smal, och eftersom exemplet ämnar bevisa duckstance fördelar på breda skidor.... Men jag förstår vad du menar. Tror jag, men det motbevisar vad du säger. Vill du välta kanoten så skall du ha en fot i mitten och en fot på kanten [i]åt det håll du vill välta[/i]. Lustigt nog ger samma tänk med en rak pjäxa och svag inåtrotation i knäet större tryck på innerkantens brätte osv. Jag måste nog räkna litegrann på denna sista formulering av den konstiga tanken att fördel åt ena hållet även skulle ge fördel åt andra. Finns det verkligen en chans att det resonemanget håller? En lutning i pjäxans styva skaft borde ge en omedelbarare kraftöverföring än att luta/flexa pjäxan framåt så att hälen greppar i "läsidan" och drar med den upp på kant? Ill be back när jag klottrat lite kraftvektorer. Jag har nog bara läst en som snabbt slutade med "shut up and shred the gnar" eller nåt annat helylleamerikanskt. :D För några år sedan gick ju ryktet att Seth Morrisson körde duck tills han postade något i stil med: "montera som vanligt och sluta suga" på K2's forum. (någon som känner seth som kan meddela om han var ironisk eller ärlig?) -peace /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Duckstanceteori
Tillbaka
Topp