Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Duckstanceteori
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 521398" data-attributes="member: 32948"><p>Det låter som om de flesta som förordar duckstance hävdar att det främst handlar om att få med innerskidan, och kanske sekundärt (eller inte alls?) så att man är ute efter nån sorts effektökning? </p><p></p><p><strong>Således vill jag ställa frågan:</strong> </p><p>Vill man få mer tryck på innerskidan alltid, med alla skidor? </p><p>Med alla skidor menar jag</p><p>Raceskidor - raceåkare (eftersom de tidigare dragits in i diskussionen) </p><p>Olika typer av offpistskidor. </p><p>"Tyngden på dalskidan" vid pist och "50/50" vid puder får väl då, (eventuellt, kanske) ses som den gamla skolan. (?)</p><p></p><p>Själv kan jag tänka mig att en fet och därmed mer svårkantad skida med tight radie (som exempelvis en hendryx) kan dra fördel av det här, medans en lång, fet puderplanka med en svängradie på typ >40m är det inte lika viktigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 521398, member: 32948"] Det låter som om de flesta som förordar duckstance hävdar att det främst handlar om att få med innerskidan, och kanske sekundärt (eller inte alls?) så att man är ute efter nån sorts effektökning? [b]Således vill jag ställa frågan:[/b] Vill man få mer tryck på innerskidan alltid, med alla skidor? Med alla skidor menar jag Raceskidor - raceåkare (eftersom de tidigare dragits in i diskussionen) Olika typer av offpistskidor. "Tyngden på dalskidan" vid pist och "50/50" vid puder får väl då, (eventuellt, kanske) ses som den gamla skolan. (?) Själv kan jag tänka mig att en fet och därmed mer svårkantad skida med tight radie (som exempelvis en hendryx) kan dra fördel av det här, medans en lång, fet puderplanka med en svängradie på typ >40m är det inte lika viktigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Duckstanceteori
Tillbaka
Topp