Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Duckstanceteori
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mattek" data-source="post: 565753" data-attributes="member: 75620"><p>Hoppas att det fortfarande ni sakkunniga och erfarenhetsrika skribenter fortfarande följer den här tråden för jag har ett par frågor (skulle inlägget vara felplacerat får ni gärna skicka mig vidare...)</p><p></p><p>Jag är 183 cm och 90 kg tung och har rätt bra tryck i benen vad det gäller knöböj och marklyft osv. Har även ganska rejäla Charlie Chapplin vinklar på mina fötter och dippar definitivt knäna inåt vid knöböj med fötterna rakt. Vidare är jag även lite hjulbent och har haft vissa knäproblem.</p><p>1. Är duckstance något som jag, teoretiskt sett, skulle ha mer eller mindra nytta av sett till någon som har mer "normala" vinklar på sina leder?</p><p></p><p>Gillar att stå på i pisten och kör mycket på sväng och försök till skär även om tekniken inte är felfri. Är ingen skolad skidåkare, men jag ser mig som en god skidåkare sett till mina få veckor (ca 20 skidveckor). </p><p>2. På flera ställen, bland annat i denna tråd, så står det att det kräver sin man/kvinna för att klara av att tillgodogöra sig både skida (är framför allt inne på Purple Haze). och duckstance, innebär detta skolad och/eller färdighetsnivå för att kunna köra med full satsningen och fart över hela berget? (förstår att det kan vara kneigt att svara på)</p><p></p><p>3. Hur ska man se på det här med gradantalet som man snedställer bindningarna med? Är det 5 grader som är riktmärket och ändrar man detta sedan utifrån anatomiska förutsättningar eller går man mer på "känsla". Kan tänka mig att det är ganska svårt när man är ovan.</p><p></p><p>För övrigt en riktigt bra tråd, tack.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mattek, post: 565753, member: 75620"] Hoppas att det fortfarande ni sakkunniga och erfarenhetsrika skribenter fortfarande följer den här tråden för jag har ett par frågor (skulle inlägget vara felplacerat får ni gärna skicka mig vidare...) Jag är 183 cm och 90 kg tung och har rätt bra tryck i benen vad det gäller knöböj och marklyft osv. Har även ganska rejäla Charlie Chapplin vinklar på mina fötter och dippar definitivt knäna inåt vid knöböj med fötterna rakt. Vidare är jag även lite hjulbent och har haft vissa knäproblem. 1. Är duckstance något som jag, teoretiskt sett, skulle ha mer eller mindra nytta av sett till någon som har mer "normala" vinklar på sina leder? Gillar att stå på i pisten och kör mycket på sväng och försök till skär även om tekniken inte är felfri. Är ingen skolad skidåkare, men jag ser mig som en god skidåkare sett till mina få veckor (ca 20 skidveckor). 2. På flera ställen, bland annat i denna tråd, så står det att det kräver sin man/kvinna för att klara av att tillgodogöra sig både skida (är framför allt inne på Purple Haze). och duckstance, innebär detta skolad och/eller färdighetsnivå för att kunna köra med full satsningen och fart över hela berget? (förstår att det kan vara kneigt att svara på) 3. Hur ska man se på det här med gradantalet som man snedställer bindningarna med? Är det 5 grader som är riktmärket och ändrar man detta sedan utifrån anatomiska förutsättningar eller går man mer på "känsla". Kan tänka mig att det är ganska svårt när man är ovan. För övrigt en riktigt bra tråd, tack. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Duckstanceteori
Tillbaka
Topp