Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Duger en kona shred i åre ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eric_W" data-source="post: 317677" data-attributes="member: 37751"><p>En gaffel med riktigt dämpning som är anpassad för utförsåkning. </p><p>Försök få tag på någon gammal Z1a med HSCV dämpning eller en Pike med motioncontrol. Marzocchi SSV/SSVF (DJ-gafflarna) gör ingen människa glad i åre. </p><p>Gafflar utan bra dämpningsystem spikar igen i allt stök och brakebumps där uppe. </p><p>Och håll dig så långt borta från märket Manitou som möjligt! </p><p></p><p>När det kommer till däck sitter det väl hårda High Rollers på? </p><p>Dom kan ju funka iofs, kanske något för liten luftkammare. </p><p></p><p>En annan sak jag kom på är skivor. Nu har jag inte läst alla andras inlägg, </p><p>så någon kanske redan tagit upp det. Men med 6" hayes skivor kommer du inte bli långlivad i åre. Försök uppgradera till 8" skivor eller till andra bromsar (exempelvis avid juicy) med 8" skivor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eric_W, post: 317677, member: 37751"] En gaffel med riktigt dämpning som är anpassad för utförsåkning. Försök få tag på någon gammal Z1a med HSCV dämpning eller en Pike med motioncontrol. Marzocchi SSV/SSVF (DJ-gafflarna) gör ingen människa glad i åre. Gafflar utan bra dämpningsystem spikar igen i allt stök och brakebumps där uppe. Och håll dig så långt borta från märket Manitou som möjligt! När det kommer till däck sitter det väl hårda High Rollers på? Dom kan ju funka iofs, kanske något för liten luftkammare. En annan sak jag kom på är skivor. Nu har jag inte läst alla andras inlägg, så någon kanske redan tagit upp det. Men med 6" hayes skivor kommer du inte bli långlivad i åre. Försök uppgradera till 8" skivor eller till andra bromsar (exempelvis avid juicy) med 8" skivor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Duger en kona shred i åre ?
Tillbaka
Topp