Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Duger min cyckel i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Larsse" data-source="post: 320628" data-attributes="member: 39353"><p>Tjenare!</p><p></p><p>Rent allmänt så skulle jag vilja fråga lite om DH- cyklar! Åker på en gary fischer suger +. Jag är mycket nöjd med den och kör mestadels i skogen med den, tycker att den funkar mycket bra även när det går fort utför. Är lite sugen på att åka upp till Åre för att prova på lite DH. Då är frågan om det över huvudtaget är värt att ta med min cykel till åre. </p><p></p><p>Framgaffeln har 100 mm fjädringsväg och bak skulle jag uppskatta det till ca 70 mm. Hjulen har misshandlats ganska duktigt under 2 månaders tid nu utan att behöva efterjustering. Alla komponenter verkar vara ganska stryktåliga. Hitta en bild på en likadan cykel som ni kan kolla på för att få lite mer att gå på.</p><p></p><p><a href="http://finetoothcog.com/site/bike_matches/628" target="_blank">http://finetoothcog.com/site/bike_matches/628</a></p><p></p><p>Sen kommer jag till den största frågan som jag antar får ett nedslående svar. Funderar om man skulle kunna använda ramen för att bygga en riktig FR- cykel. Slänga på kraftigare gaffel och grövre bakdämpare. pluss annat lull lull som skivor och liknande. Hur mycket växlar har en FR-cykel föresten?</p><p></p><p>Svara gärna om ni har något konkret svar att ge.</p><p></p><p>//Larsson</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Larsse, post: 320628, member: 39353"] Tjenare! Rent allmänt så skulle jag vilja fråga lite om DH- cyklar! Åker på en gary fischer suger +. Jag är mycket nöjd med den och kör mestadels i skogen med den, tycker att den funkar mycket bra även när det går fort utför. Är lite sugen på att åka upp till Åre för att prova på lite DH. Då är frågan om det över huvudtaget är värt att ta med min cykel till åre. Framgaffeln har 100 mm fjädringsväg och bak skulle jag uppskatta det till ca 70 mm. Hjulen har misshandlats ganska duktigt under 2 månaders tid nu utan att behöva efterjustering. Alla komponenter verkar vara ganska stryktåliga. Hitta en bild på en likadan cykel som ni kan kolla på för att få lite mer att gå på. [URL]http://finetoothcog.com/site/bike_matches/628[/URL] Sen kommer jag till den största frågan som jag antar får ett nedslående svar. Funderar om man skulle kunna använda ramen för att bygga en riktig FR- cykel. Slänga på kraftigare gaffel och grövre bakdämpare. pluss annat lull lull som skivor och liknande. Hur mycket växlar har en FR-cykel föresten? Svara gärna om ni har något konkret svar att ge. //Larsson [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Duger min cyckel i Åre?
Tillbaka
Topp