Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke/Baron vs F10/F12 vs Fritschi
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 904545" data-attributes="member: 26014"><p>Hej och tack för era synpunkter. Fokus kommer, som jag skrev ovan, att vara liftburen utförsåkning. Men jag vill samtidigt att hon ska tycka det är kul att gå någon topptur också, så det ska ju vara en tillräckligt bra bindning för båda ändamålen. Jag tror säkert att Dukes är användbara vid topptur, men kanske lite över målet i just denna fråga. Själv pluggar jag i Trekkers i mina 916, så visst går det att ta ganska mycket höjdmeter med ooptimal utrustning. I detta fall vill jag introducera toppturandet med så lite gnissel som möjligt.</p><p></p><p>Sammanfattar vi era erfarenheter och synpunkter så är Duke/Baron borta och av Fritschi vs Marker F10/F12 så väger det nog över till Fritschis fördel.</p><p></p><p>Tack för nu. /C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 904545, member: 26014"] Hej och tack för era synpunkter. Fokus kommer, som jag skrev ovan, att vara liftburen utförsåkning. Men jag vill samtidigt att hon ska tycka det är kul att gå någon topptur också, så det ska ju vara en tillräckligt bra bindning för båda ändamålen. Jag tror säkert att Dukes är användbara vid topptur, men kanske lite över målet i just denna fråga. Själv pluggar jag i Trekkers i mina 916, så visst går det att ta ganska mycket höjdmeter med ooptimal utrustning. I detta fall vill jag introducera toppturandet med så lite gnissel som möjligt. Sammanfattar vi era erfarenheter och synpunkter så är Duke/Baron borta och av Fritschi vs Marker F10/F12 så väger det nog över till Fritschis fördel. Tack för nu. /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke/Baron vs F10/F12 vs Fritschi
Tillbaka
Topp