Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke/Baron vs F10/F12 vs Fritschi
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 904547" data-attributes="member: 35740"><p>Min tjej kör på Dynafit, klassiska TLT utan finesser. Hon kör ganska normalmesigt, hoppar lite och krashar mycket, väger strax över 60 kg. Dom har hållit i många år nu, både pist och turande och jag ångrar inte e sekund att jag köpte dom till henne. Är man liten och lätt ska man utnyttja det och köra små och lätta grejor tycker jag. Vill du att hon ska fastna för det här med turande, satsa på Dynafit. Betydligt skojigare om man kan hänga på alla andra och ha kraft kvar även till nerför-åkningen. Du sparar ca 1,5 kg per par jämfört med andra bindningar, det är skillnaden mellan stabila freeride skidor och lätta turskidor, men åkprestandan påverkas betydligt mindre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 904547, member: 35740"] Min tjej kör på Dynafit, klassiska TLT utan finesser. Hon kör ganska normalmesigt, hoppar lite och krashar mycket, väger strax över 60 kg. Dom har hållit i många år nu, både pist och turande och jag ångrar inte e sekund att jag köpte dom till henne. Är man liten och lätt ska man utnyttja det och köra små och lätta grejor tycker jag. Vill du att hon ska fastna för det här med turande, satsa på Dynafit. Betydligt skojigare om man kan hänga på alla andra och ha kraft kvar även till nerför-åkningen. Du sparar ca 1,5 kg per par jämfört med andra bindningar, det är skillnaden mellan stabila freeride skidor och lätta turskidor, men åkprestandan påverkas betydligt mindre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke/Baron vs F10/F12 vs Fritschi
Tillbaka
Topp