Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke/Baron vs F10/F12 vs Fritschi
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 904605" data-attributes="member: 13390"><p>Åkprestandan mellan Fritschin och F12 går knappt att jämföra. F12 är mil bättre när det kommer till vridstyvhet. </p><p></p><p>Problemen som gett den (F12) ett dåligt hållbarhetsrykte är enbart kopplat till att den kan gå sönder vid knäfall framåt i turläge. Om man "drar den för långt" och knäcker med framdelen mot skidan. Då riskerar gångjärnet att spricka. Iom att det är ett väldigt känt problem, iaf på första årsmodellen, kan jag inte tänka mig att det är något problem att reklamera den. Det är ju iofs en klen tröst om man är några mil ut i backcountryn...</p><p></p><p>För en lättare tjej tror jag det problemet är obefintligt, iaf så länge man inte tumlar med den i turläget eller så. Kanske kan man också avhjälpa lite genom att klistra dit nån dämpning framför tådelen? </p><p></p><p>Det finns ett vagt rykte om att årets modell av F12/10 väger 40 gram mer och att det har smugits in förstärkningar här och där. Stämmer det är den förmodligen en vinnare i väntan på Sollys lösning. Kan nån bekräfta/förneka?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 904605, member: 13390"] Åkprestandan mellan Fritschin och F12 går knappt att jämföra. F12 är mil bättre när det kommer till vridstyvhet. Problemen som gett den (F12) ett dåligt hållbarhetsrykte är enbart kopplat till att den kan gå sönder vid knäfall framåt i turläge. Om man "drar den för långt" och knäcker med framdelen mot skidan. Då riskerar gångjärnet att spricka. Iom att det är ett väldigt känt problem, iaf på första årsmodellen, kan jag inte tänka mig att det är något problem att reklamera den. Det är ju iofs en klen tröst om man är några mil ut i backcountryn... För en lättare tjej tror jag det problemet är obefintligt, iaf så länge man inte tumlar med den i turläget eller så. Kanske kan man också avhjälpa lite genom att klistra dit nån dämpning framför tådelen? Det finns ett vagt rykte om att årets modell av F12/10 väger 40 gram mer och att det har smugits in förstärkningar här och där. Stämmer det är den förmodligen en vinnare i väntan på Sollys lösning. Kan nån bekräfta/förneka? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke/Baron vs F10/F12 vs Fritschi
Tillbaka
Topp